عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
مفسر قرآن کریم تبیین کرد:
استاد انصاریان گفت: قرآن تاکید دارد اکثر مردم در طول تاریخ گوش شنوایی برای برنامه های الهی انبیا ندارند.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، مفسر برجسته قرآن کریم در جمع عزاداران حسینی گفت: به فرموده قرآن اکثر مردم در هر زمانی برنامه های الهی انبیا را گوش نداده و قبول نمی کنند و در مقابل راه بت پرستی را ادامه می دهند.

وی افزود: در حال حاضر نیز بت پرستی به صورت جدید و شکلی نو ادامه دارد و مردم هزینه بت پرستی می شوند ولی حاضر نیستند هزینه حق شوند.

حجت الاسلام والمسلمین استاد انصاریان با بیان اینکه کسانی که توحید را پذیرفته اند دنیا را معبود خود نمی دانند، اظهار داشت: در مقابل کسانی که محور فعالیت هایشان دنیا می باشد خداوند متعال را فراموش کرده و خودشان مانده اند و بدنشان.

وی در توصیف این گونه افراد اظهار داشت: قرآن می فرماید اینها اهل غفلت هستند و آنقدر خود را درگیر کرده اند که از دانسته هایشان یاد نمی کنند.

مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه خیلی از افراد به دلیل غرق شدن در مادیات اهل غفلت هستند، تصریح کرد: خیلی از افراد اهل عمل نبوده در حالی که دانسته هایشان فراوان است.

وی ادامه داد: به تعداد بشرهای جدا از خدا بت وجود دارد که این بت ها گاهی مانند پول و ثروت بیرونی بوده و گاهی نیز آدمی خود را بت قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین استاد انصاریان با تاکید بر اینکه اینگونه افراد از هرگونه اعتیادی حتی تلخ ترین مواد سیگار و تریاک لذت می برند، خاطرنشان کرد: ارتباط اینها با پروردگار عالم قطع می باشد و بنای ارتباط نیز ندارد.

وی افزود: قرآن خطاب پیامبرش می فرماید کاری به اینگونه افراد نداشته باش زیرا از حق رویگردان بوده و امر و نهی و بیان تاریخ خطری بر آنان دارد.

مفسر قرآن کریم در ادامه توصیف اینگونه افراد اظهار داشت: به تعبیر قرآن اینها مانند سنگ سخت شده بلکه از آن نیز سخت تر هستند.

وی ادامه داد: شخصی قبل از انقلاب به مشهد رفته بود و در خانه ای مستقر شده بود طی زمان متوجه شد که آن فرد درآمدش وابسته به حکومت شاه است تا اینکه شبی خواب دید صاحبخانه با پایین تنه انسان و بالاتنه خوک در برابرش ظاهر شد در همان حال امام رضا (ع) به او فرمودند چرا در اتاق این خوک قرار داری، سرانجام آن فرد بر اثر آن خواب آن خانه را رها کرد.

حجت الاسلام والمسلمین استاد انصاریان در تشریح این ماجرا گفت: این گونه افراد جز مادیات چیزی را نمی بینند همچنان که حضرت ابا عبدالله (ع) در روز تاسوعا در توصیف شمر چنین فرمودند مانند سگی که دو دندانش جلو آمده و مبتلا به پیسی است.

مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه وجود ذائقه ایمانی در افراد موجب می شود لقمه حرام برایشان تلخ جلوه کند، گفت: کسانی که خدا، انبیا، ائمه طاهرین، عبادت، اخلاق و ایمان را گم کرده اند به راحتی حرام خوری کرده و از مفاسد لذت می برند.

خطیب این مجلس در همین ارتباط افزود: چنین افرادی در غرب در انواع بت ها بوده و نهایت دانششان پول، زن، خوک، سگ، مظلوم کشی، تجاوز به حقوق همه و غیره است.

حجت الاسلام والمسلمین استاد انصاریان با تاکید بر اینکه کسی که با خدا زندگی می کند کسب و کار و عبادتش برکت دارد، گفت: در جنگ جمل یکی از باارزش ترین یاران حضرت علی (ع) به نام زید بن صوحان شهید شدند حضرت بر بالای سرش حاضر شده و فرمودند خدا تو را رحمت کند که زندگی ات بر 2 پایه ساخته شده قليل المؤنه و كثير المعونه.

وی در پایان با اشاره به اینکه زید بن صوحان بسیار اهل قناعت و ساده زیستی بود، گفت: این صحابی امیرالمومنین (ع) برداشتش از دنیا به اندازه نیاز بوده اهل بخل و حرص نبوده و از افراط به دور بودند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین