عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۳
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، همگانی است.

عقیق:حجت‌الاسلام علیرضا رزاقی، در پنجمین شب مراسم سوگواری هیأت و کانون خادم الرضا(ع) قم،‌ با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر ادای این فریضه را وظیفه همه افراد دانست و اظهار کرد: همه باید نسبت به این دو فریضه احساس مسئولیت کنند.

وی تأکید کرد: همه باید یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند؛ هیچ فردی نگوید که من وظیفه‌ای ندارم، امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر به کربلا آمدند.

رزاقی اظهار کرد: در روایتی از نبی اکرم(ص) آمده «مؤمن ضعف‌الایمان فردی است که منکری را می‌بیند ولی در برابر آن سکوت می‌کند» فرد در همه حال باید از حق دفاع کند.

وی در ادامه فهم در مسائل دینی را نیز عبادت دانست و تأکید کرد: فرد در کنار عبادت باید فهم درستی نسبت به مسائل دینی نیز داشته باشد که این فهم با خواندن کتاب‌های دینی صورت می‌گیرد.

وی افزود: فرد برای داشتن زندگی خوب باید به دین توجه ویژه‌ای داشته باشد؛ هر فردی به دنبال زندگی سعادتمند و پاکی است باید به دنبال دین برود.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که «فرد باید در همه شرایط سپاسگزار خدا باشد» گفت: خدا به افراد عنایت ویژه‌ای دارد و هر فردی هر نعمتی دارد برای خدا است،‌ همه موجودات به سبب عنایت خدا زنده هستند.

رزاقی امام و حجت خدا را صراط مستقیم خواند و بیان کرد: از خدا باید بخواهیم که ما را در راه راست ثابت قدم نگه‌دارد و در مسیر صدیقین و شهدا حرکت کنیم؛ همچنین دعا کنیم که ما را در راه ظالمان و مستکبران قرار ندهد.

وی تصریح کرد: از خدا باید بخواهیم که ما را در راه استکبار جهانی،‌ آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی قرار ندهد؛ فرد باید دعا کند که با کفار و دشمنان نباشد؛ چرا که این‌ها خود گمراه بوده و دیگران را نیز گمراه می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات سوره حمد خاطرنشان کرد: برخی در جامعه راه گمراهی را طی می‌کنند این‌ها ضالین هستند، دوستی که فرد را به گمراهی دعوت کند از ضالین و گمراهان است.

وی یادآور شد: در مسیر انحراف و اشتباه، بهترین سخن نه گفتن به شیطان است، اگر دوستی فرد را به گناه دعوت می‌کند باید در برابر او نه گفت؛ با نه گفتن به گمراهان می‌توان به سعادت رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه خواستار الگوگیری افراد از شهدای عاشورا شد و بیان کرد: عبدالله بن حسن(ع) یک نوجوان 10 ساله‌ای بودند که برای دفاع از حضرت سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: ایشان الگوی صبر، مقاومت و ایستادگی هستند، هر چند ‌سن کمی داشت، ولی دیانتش بسیار قوی بود؛ وقتی احساس کرد عمویش نیاز به کمک دارد خود را فدای سیدالشهدا(ع) کرد.


منبع:ایسنا

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین