عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۴۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
شب پنجم محرم در هیئت الزهرا با مداحی حاج احد قدمی و حاج مجید شعبانی
صبر در رأس تمام فضائل اخلاقی است. صبر در دین مانند سر دربدن می ماند. خدا مزد صابرین را بی اندازه عنایت می کند. در رأس صابرین عالم خاندان پیامبر هستند...
گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شب پنجم ماه محرم در هیئت الزهرا(س) برگزار شد. به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی سخنرانی کرد و در ادامه حاج مجید شعبانی,حاج احد قدمی و دیگر ذاکرین اهل بیت(ع) به مداحی و نوحه خوانی پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام ادیب یزدی را بخوانید؛

_ خاندان پیامبر باید خودشان را برای یک ابتلائاتی عظیم آماده می کردند. قرآن عزیز در آیات مختلفی به پیامبر اکرم خبر داد که بعد از شما چه اتفاقات جانگدازی می افتد. چندین جا در قران این معنا را آیات قرآن تکرار کرد.« احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا آمنا و هم لا یفتنون» آیا مردم چنین می پندارند که پیامبر از میان مردم می رود و آنها فتنه باران نمی شوند. ابر فتنه بر سر آنها نمی بارد. باران بلا بر سر و روی آنها نازل نمی شود. ما قبل ا خانندان پیامبر هم جمعیت های زیادی را در امت های قبل از رسول خدا فتنه باران کردیم تا راست گویان شناخته شوند و دروغ گویان هم شناخته شوند.

_ ناس طبق روایت امام صادق ائمه معصومین هستند و ایشان در رأس ناس هستند. ناس اول خاندان پیامبر هستند و بعد بقیه مردم ناس هستند. پیامبر بعد از اینکه این آیه نازل شد به چشم دیگری به خاندانشان نگان می کردند. هر گاه اهل بیت را می دیدند گریه ها سر می دادند. لذا از هر فرصتی استفاده می کردند و به مردم سفارش می کردند که مواظب خوبان عالم باشید ولی گوش شنوایی وجود نداشت.

_ پیامبر به امیرمؤمنان فرمودند که علی جان اگر می خواهی نمازی بماند مطاف بماند، کعبه ای بماند، صلاة و اذانی و صومی بماند، مصاف و لبیکی بماند باید صبر کنی. اگر صبر نکنی ریشه این ها زده می شود. قرار بر این است که با صبر دین اسلام را پایدار نگه دارند. با صبر فتنه دشمنان را باطل می کنند.

_ صبر در رأس تمام فضائل اخلاقی است. صبر در دین مانند سر دربدن می ماند. خدا مزد صابرین را بی اندازه عنایت می کند. در رأس صابرین عالم خاندان پیامبر هستند. امام حسین چه صبری داشت. اکبر و اصغر می دهد باز هم صبر می کند. به خداوند عظیم اگر سیدالشهدا به طرفة العینی اشاره کرده بود تمام دشمنان نابود می شدند. ولی طبق پیمانی که با رسول خدا بستند صبر را پیشه کردند.و کم کم نتیجه اش را دیدند.

_ امروز هزار و سیصد و شصت هفتادسال از واقعه عاشورا می گذرد و تعداد شیعیان به مرز چهارصد میلیون نفر رسیده و روز به روز شیعه عزیزتر میشود. دنیا به سمت امام حسین و اهل بیت رو می آورد. دنیا متوجه شده که هدایتش به دست اهل بیت است. عالم متوجه شده که رئیس بشر وجود علی بن ابیطالب است. یا خجالت می کشند که بگویند یا با پول و طمع ساکت نگهش داشته اند. هر جا که فشار از رویشان برداشته می شود راجع به اهل بیت چه حرف هایی می زنند. شیعه عالم گیر شده است.

_ جریان شیعه و جریان کربلا راه حق است. حق راه خودش را در دل مردم پیدا می کند و جلو می رود. افتخار است که مردم بگویند که ما در دل محبت خاندان پیامبر را داریم و چیزی تا پیروزی نهایی و تشریف فرمایی حضرت نمانده است. خاندان پیامبر لحظه به لحظه عزیز تر می شوند در دنیا که این ها همه نتیجه صبر خاندان پیامبر بر فتنه ها می باشد. هدف اسلام انسان سازی به گونه مانا و جاودانگی است.

_ در زندگی خصوصی هم صبر غوغا می کند. برترین صفت در میان ارزشهای انسانی صبر است. صبر اگر چه در ظاهر تلخ است ولی میوه شیرینی دارد و پایان جانانه ای دارد. خاندان پیامبر چه بزرگوارانه صبر می کردند و عقل انسان ها این صبر را نمی کشد.

_ یکی از برکات بیدار کردن توده های عظیم انسانی با واقعه عظیم عاشورا این بود که مردم را از جهل بیرون آمدند و مادر همه عالم قضیه کربلا و عاشورا می باشد.این که دنبال نتیجه بهتر می باشید یکی از برکات واقعه عاشورا می باشد.بحث تاریخی نهضت عاشورا  این یک بحث علمی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین