عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۳۳۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
مداحی حاج ذبیح الله ترابی و حاج حسین ارضی در حسینیه آیت الله علوی تهرانی برگزار شد
مراسم عزاداری شب چهارم محرم با حضور جمعی از عاشقان اباعبدالله(ع) در حسینیه آیت الله علوی تهرانی برگزار شد.

گزارش تصویری


عقیق: به گزارش عقیق این مراسم با قرائت زیارت عاشورا توسط حاج حسین ارضی آغاز شد.
در این مراسم حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان به سخنرانی پرداخت و در ادامه پیرغلام اهل بیت (ع) حاج ذبیح الله ترابی مداحی و روضه خوانی کرد.

نکاتی از سخنان استاد انصاریان را بخوانید؛

_ علوم مادی خیلی نیاز به دعوت نداشت. مردم از زمان پیدایش زندگی خودشان را نیازمند به ابزار و اثاث، دارو و لباس، خوراک دیدند. به تدریج عالم به این معانی شدند. کم کم علم کشاورزی، خیاطی، ساختمان سازی، ابزارسازی پدید آمد. البته انبیاء خدا بی تأثیر در پدید آمدن علوم مادی نبودند. مردم چون خودشان را نیازمند به دانستن این علوم مادی دیدند شروع به یادگرفتن این علوم شدند. و خیلی خوب زحمت کشیدند.

_ طبق آیات قرآن مردم علم روی زمین را یاد گرفتند. در نیمه زندگی که زندگی مادی است مردم عالم هستند ولی از نیمه دیگر زندگی که زندگی اخلاقی، روحی ،انسانی است غافل هستند. انبیاء خدا برای انتقال این معرفت به بشر مبعوث به رسالت شدند که به مردم خدا و قیامت ، اخلاق، روش زندگی سالم، آخرت ،هشدار به امور قیامت را بفهمانند.

_ در هر امتی یک نیمه تمدنی وجود داشت که به دست خود آن امت به دست آمده بود و یا تقلید از تمدن های دیگر کرده بودند. یونانی ها، اسکندریه مصر، ایران، آسیای صغیر، چین صاحب علم و تمدن بودند و صاحب دین نبودند و معرفت دینی نداشتند. از همه تمدن ها قوی تر تمدن مصر بود ولی معرفت دینی نداشتند.

_ خداوند در قرآن بیان کرده که تمدن هایی بوده که عمرشان از شما بیشتر بود و آثار زندگی مادیشان از شما قوی تر بود ولی همه به خاطر عذاب الهی نابود شد و از بین رفت. خیلی انسان ها در این زمینه کمبودی نداشتند و یک نان بخور ونمیری از تمدن در می آوردند و می خوردند ولی یک لقمه نان از تمدن دینی نداشتند.

_ پروردگار در قضاوت عادل است و با انصاف و دادگر است. مانند بعضی از انسان ها نیست که وقتی می خواهند منکر شوند همه را یک دفعه منکر می شوند و انگار خوبی در این انسان وجود نداشته است. در این رویه زندگی خدا می فرماید که شما کل کارهایی که می کنید بر اساس جهل به حقیقت انجام می دهید. اما کارهای آن طرف را می کنید که بر اساس علم به حقیقت است.

_ پروردگار عالم در هر روزگاری تمدن ها را در مقابل عذاب خودش مغلوب قرار داده است. تمدن هیچ ضمانت بقا ندارد. ولی مردم این را نمی فهمند. مردم از تمدن های قبل عبرت نگرفتند. تمدن های بی دین پوک و پوچ و بی پایه و اساس است. تمدن حال حاضر طبق گفته دانشمندان از همه تمدن ها پوچ تر است و با یک تکان از بین می رود.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین