عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:
شیعه آغاز و انجامی دارد که آغاز آن عاشورا و فرجامش قیام مهدوی(عج) است. اگر شیعه به این عناصر توجه کند، در دنیا و آخرت، عزتمند و متعالی می شود.
عقیق:حجت‌الاسلام خدامراد سلیمیان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقش عاشورا و مهدویت در مکتب شیعه اشاره کرد و گفت: عاشورا در سال 61 هجری و قیام حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان مکتب تشیع را به هم ارتباط داده است.

وی عاشورا و انتظار را از عناصر ثبات شیعه دانست و ابراز کرد: با اذعان دوست و دشمن، شیعه آغاز و انجامی دارد که آغاز آن عاشورا و فرجامش قیام مهدوی(عج) است که اگر شیعه به این عناصر توجه کند در دنیا و آخرت، عزتمند و متعالی خواهد شد.

استاد مرکز تخصصی مهدویت، فاصله گرفتن از اهل بیت(ع) را موجب ذلت خواند و تصریح کرد: دشمنان برای تسلط بر جمهوری اسلامی ایران قصد دارند ما را از شعار «هیهات من االذله» و آموزه‌های عاشورا دور کنند چنان که برخی از کشورها با فاصله گرفتن از آموزه‌های اهل بیت(ع) عزتی در جهان اسلام ندارند.

وی مهم ترین اشتراک قیام عاشورا با قیام آخرالزمان را رویارویی دو جبهه حق و باطل دانست و گفت: قیام عاشورا در مقیاسی کوچک به صورت محدود با جبهه باطل صورت گرفت اما قیام جهانی حضرت مهدی(ع) عاشورایی در جغرافیای کره زمین است.

 حجت‌الاسلام سلیمیان تأکید کرد: در عاشورا یاران حق در اقلیت بودند و در ظاهر پیروز نشدند و به شهادت رسیدند اما در عاشورای جهانی، یاران حق در اکثریت و دشمنان حقیقت و عدالت‌خواهی اندک خواهند بود و حضرت مهدی(عج) در آن اتفاق بزرگ جهانی به طور یقین با امداد غیبی الهی، حمایت یاران جهانی و پذیرش جامعه جهانی به پیروزی خواهند رسید.

وی به ارتباط قیام امام حسین(ع) با قیام حضرت مهدی(عج) اشاره و خاطرنشان کرد: افراد زیادی به ندای ظاهری یا باطنی «هل من ناصر ینصرنی» امام زمان(عج) پاسخ می‌دهند و حضرت را یاری خواهند داد برخلاف عاشورا که به ندای امام حسین(ع) کسی لبیک نگفت و حضرت تنها و غریب ماند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، شعار یاران حضرت مهدی را خونخواهی از خون سیدالشهدا(ع) خواند و افزود: شعار معروف «یالثارات الحسین» در پرچم یاران حضرت مهدی(ع) نشانگر آن است که آنچه در قیام امام حسین(ع) به حسب ظاهر به فرجام نرسید در قیام حضرت مهدی(عج) کامل می‌شود که آن دستگیری از مظلومان و مستضعفان جهان است.

 

قیام مهدوی در راستای قیام عاشور و پاسخی به نیاز عدالت خواهی بشر است

وی قیام امام زمان(عج) را پاسخی به نیاز عدالت خواهی بشر و خواست عمومی برای حکومت عدل جهانی دانست و خاطرنشان کرد: با حاکم شدن حضرت مهدی(عج) حقانیت و حقیقت آموزه‌های دینی در صدر قرار می‌گیرد.

استاد مرکز تخصصی مهدویت به معنای انتقام حضرت مهدی(عج) در قیام جهانی اشاره کرد و گفت: ائمه اطهار(ع) در تبیین این مطلب فرموده‌اند «کسانی از نسل قاتلان سیدالشهدا(ع) در آخرالزمان هستند که در مقابل امام زمان(عج) می‌ایستند و به اعمال اجداد خویش در عاشورا افتخار می‌کنند».

حجت‌الاسلام سلیمیان افزود: قیام جهانی نماد عینی درگیری دو جبهه حق و باطل با همان صفات و شعارها است که حضرت مهدی(عج) با غلبه بر جبهه باطل و برپایی حکومت عدل جهانی‌ جایی برای عرض اندام ظلم و جور نخواهند گذاشت و پرچم عدالت را در سراسر کره زمین به اهتزاز در خواهد آورد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین