عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۹۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا
مواظب باشید که عادتی کاری را نکنید. این طور نباشد که غروب روز عاشورا امام حسین همه چیز تمام شود و دوباره اربعین یاد امام حسین باشیم.
گزارش تصویری

عقیق: مراسم سیاه پوشان محرم در حسینیه فاطمه الزهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب و مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام شهاب را بخوانید؛

_ قرآن کریم یکی از اهداف عالی برای فرزندان آدم(ع) را این چنین بیان می کند. حتی برای انبیاء به عنوان الگوهای برتر اجتماعی جامعه انسانی که هدف هدایت مسلمان ها و انسان ها را دارند این آیت و هدف هم بوده است. این هدف جز این نیست که انسان خود را مقرب به پروردگارش ببیند. یا در مقام علییت قرار بگیرد و نزد خالق باشد. مزرعه رسیدن به این محصول عالی، دنیا است. هرگز خداوند بستری را برای مقام علییت و قرب به خودش در قربی معرفی نکرده است.

_ خداوند راهکاری را تحت عنوان دو مقام برای قرب به خودش بیان کرده که در این مقامات عبد صالح و بنده شایسته خدا برای رسیدن به مقامات که هر کدام یک پله انسان را به قرب الی الله نزدیک می کند مفید است. ظرفیتی که خداوند در قرب الی الله برای پیامبرش قرار داده برای من و شما قرار نداده است. همچنین ظرفیتی که خدا برای ائمه اوصیا و وجود مبارک انثی عشر قرار داده قطعاً برای شیعیان قرار نداده است. اما یک دستورالعمل کلی خداوند قرار داده  که حالا شما در عبودیت و بندگی من قرار دارید، به اندازه ظرف وجودی خودت در رسیدن به این مقام با توجه به ظرف وجودی خودت تلاش کن.

_ اولین مقامی که ذکر می کنند و ثمره اش قرب الی الله است پله فلاح است. حق باید مفلح باشد. رستگار باشد و این به برکت عنصر ایمان انجام می شود. ایمان صرفاً اگر قرار باشد در قالب لفظ باشد درست نیست.

_ پیامبر یک رتبه سه گانه پهن می کند و می گوید ایمان باید این طور باشد. یک شناخت قلبی به اندازه وسعت وجودی خود بشناسید. ایمان به موت برایت تجلی پیدا کند. دومین بعد از معرفت فی القلب، ایمان لسانی است و سومین همان طوری که لفظی ایمان را بیان می کنید در رفتارتان هم ایمان نمایان باشد. که شیطان جهت تخریب این سه مرتبه ایمان آماده باش است و هر کاری می کند که تو مؤمن نباشد.

_ از امام صادق پرسیدند که چکار کنیم که ایمان را نگه داریم. ایشان فرمودند که با دو چیز ایمان بیمه کنید، اول این که نفاق نداشته باشید و دوم این که ولایت علی(ع) را داشته باشید، که اگر مؤمن شدید به مقام فلاح رسیده اید. یعنی مؤمن بودن و اعتقادات انسان اصلاح شده باشد.یعنی مؤمن کسی است که اصلاح اعتقادی داشته باشد و مفلح کسی است که رستگار اعتقادی باشد. هر کسی زیر گنبد خضراء با این فاکتوری که امام صادق بیان می کند ادعای رستگاری نمی کند. هر کسی که در ولایت علی زانو زد مفلح و رستگار است.

_ مقام دوم مرحله ای است که مقام رضوان است و خدا از ایشان راضی است ولی به مقام قرب الی الله نرسیده و در جنت فردوس جایش نیست. انسان باید به مقام فائزون برسد. فائزون رستگاران عملی هستند. یعنی یک اعتقاد سالم دارند و چشمشان به رضایت خالق است و در عمل هم تمام  این تئوری ها و افعال فکری را پیاده می کنند.قرآن می فرماید که رمز اینها در چند عامل نهفته شده است.

_ ظرف فوز این قدر بالا است که هم فلاح و هم رضوان الهی را در وجود فرد جا می دهد. اولین عامل اطاعت است. که قرآن می فرماید محققاً رستگاری بزرگ برای مطیعین لله است. اگر  در زمان انتظار فرج برایت عادت شد که مطیع باشی وقتی امام زمان ظهور کنند می دانی که باید مطیع باشی. دومین عامل تقوا است. تقوا پایش نفس است و هر چه بیشتر مراقب تقوا باشید جایگاهتان بهتر است. سومین عامل انقطاع است که نعمت خیلی خوبی است. انقطاع این است که وسط مردم باشید و با خلق راه نروید و برای خلق هم نباشید بلکه از خلق به خالق برسید.

_ امشب شب اول محرم برای شما محرمیون است. در مسیر محرمی شدن اول مَحرم شو بعد مُحرم شو بعد مُحَرَمی می شوید. مواظب باشید که عادتی کاری را نکنید. این طور نباشد که غروب روز عاشورا امام حسین همه چیز تمام شود و دوباره اربعین یاد امام حسین باشیم. امام حسین مظهر ارحم الراحمین است. ولی خدایی که مقام ارحمیت را به حسین داده اجازه نمی ده که با مظهر تام ارحمیت هر بازی که بخواهید انجام دهید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین