عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۹۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
مداحی امیر تاجری، حاج عبدالرضا هلالی و حاج روح الله بهمنی در هیئت الرضا
بابی از ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام باز شده است به نام باب الحسین که فراگیر است. هر کسی که حتی مسلمان هم نیست، اگر از امام حسین علیه السلام یاد کند تحت رحمت اباعبدالله قرار می گیرد...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم شب اول ماه محرم در هیئت الرضا با سخنرانی  حجت الاسلام و المسلمین بندانی نیشابوری و مداحی امیر تاجری، حاج عبدالرضا هلالی و حاج روح الله بهمنی برگزار شد

نکاتی از سخنان حجت الاسلام نیشابوری را بخوانید؛

-در وسائل الشیعه روایتی آمده است که چنانچه خداوند در مورد شخصی اراده ی نیکی نماید، حب حسین و حب زیارتش را در وجود او قرار می دهد. و چنانچه در مورد شخصی اراده ی سوء نماید، بغض و عداوت نسبت به امام حسین و زیارتش را در او قرار می دهد.

-هر ماهی، آدابی دارد. همانطور که ماه رمضان و ماه رجب آدابی دارد، محرم که شهرالحسین است هم آدابی از جمله گناه نکردن، موسیقی گوش ندادن، تخمه نشکستن و رعایت زبان و دست و پا و از همه مهمتر مواظبت دل را داراست.

-بابی از ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام باز شده است به نام باب الحسین که فراگیر است. هر کسی که حتی مسلمان هم نیست، اگر از امام حسین علیه السلام یاد کند تحت رحمت اباعبدالله قرار می گیرد. همانند هندوها و غیرمسلمانان هندوستان که به گفته ی گاندی، رهایی شان از استعمار انگلیس را مدیون حسین بن علی می دانند. سعی شود هر روز سلامی بر اباعبدالله بدهیم، علی الخصوص هنگام نوشیدن آب گوارا.

-شباهت های زیادی میان شهادت مسلم بن عقیل و امام حسین علیه السلام است از جمله آنکه صبح تا ظهر با لب تشنه جنگیدند و تشنه به شهادت رسیند، سر مبارک هر دو بزرگوار را به شام فرستادند، استخوانهای بدنشان خرد شد، اما همسر و فرزندشان در وقوع این فجایع حضور نداشتند. خانواده ی ایشان در ظهر عاشورا به شهادت رسیدند و از ایشان نسلی نماند. و این سند ایثار حضرت مسلم علیه السلام است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
احسان از مشهدالرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
1
0
سلام
به به به حاجی بندانی عزیز
تک است به مولا
خدا حفظش کند
یاعلی
اللهم عجل فرجه
یاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
1
0
با عرض سلام و تسلیت علت اینکه در ماه محرم نباید تخمه بشکنیم چیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
0
بندانی برایت بسیار متاسفم.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین