عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
شب اول در هیات رایه العباس با محداحی حاج محمود کریمی
امام صادق به ما دستور می دهند که زینت ما باشید، برای ما مایه خفت و خواری نباشید. یکی از اموری که می تواند در این مسئله کمک کند ارتقا متولیان ولایت امیرمومنان علی (ع) است.
صوت مداحی مراسم

عقیق: مراسم اولین شب محرم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی و مداحی حاج محمود کریمی و حاج محمد صمیمی در امام زاده علی اکبر چیذر برگزار شد.

 نکاتی از سخنان حجت الاسلام علوی را بخوانید؛

_ وجود نازنین حضرت صدیقه طاهره (ع) در راه حمایت امیرمومنان(ع) به شهادت رسیدند. برای این حمایت سه کار انجام دادند و این سه کار باید برای ما الگو باشد.

 اولاً در راه حمایت از ولایت امیرمومنان علی(ع) با مخالفین و دشمنان حضرت بحث علمی فرهنگی داشتند. استدلال عقلی داشتند. عالی ترین بروز و ظهور دفاع فرهنگی از امیرمومنان(ع) در خطبه فدکیه است.

بحث دوم بحث گریه است. حضرت به حدی گریستند که مردم مدینه به امیرمومنان(ع) گفتند به فاطمه بگو یا روز گریه کند، یا شب. این گریه یک گریه معنا دار است. اعتراض به مردم مدینه برای بیدار کردن وجدان های خواب است،(در انکار غدیر و رسالت پیامبر).یک راه مبارزه با دشمن همین گریه معنادار است.

 بحث سوم بحث جان فشانی است.

_ ما برای حضرت اباعبدالله حسین(ع)، باید اشکی داشته باشیم که دشمن را بلرزاند.

 _ در بحث اول ما باید بتوانیم حمایت علمی داشته باشیم.

_ مردم از طریق شما راجع به پیغمبر و امام حسین(ع) قضاوت می کنند.

 _ ما موجب لطمه به اهل بیت نباشیم. امام صادق به ما دستور می دهند که زینت ما باشید، برای ما مایه خفت و خواری نباشید. یکی از اموری که می تواند در این مسئله کمک کند ارتقا متولیان ولایت امیرمومنان علی (ع) است.

_ وظیفه ماست که علاوه بر گریه معارف را بالا ببریم.

 _ شئون مرتبط به وجود نازنین امام حیسن(ع) شامل زیارت، توبه کردن، روضه خواندن، صدقه دادن، گریه کردن با صدای بلند و خوردن تربت امام حسین(ع) می باشد.

 _ گریه بر حسین ابن علی(ع) موجب می شود سختی جان دادن را نفهمیم.

_ کسی که در شب نیمه شعبان سیدالشهدا(ع) را زیارت کند، خدا به ازای این زیارت همه گناهان آدم را می بخشد. زائر امام حسین(ع)، زائر خدا در عرش است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین