عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
بهبودی خبر داد
مدیر امور مؤسسات سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی باید پایگاه تمسک به ثقلین باشد، از اجرای طرح «امام حسین(ع) شیفته نماز و قرآن» در محرم امسال خبر داد و گفت: این طرح با هدف تقویت فعالیت‌های قرآنی در هیأت‌های مذهبی برگزار می‌شود.
عقیق:«حسین بهبودی» مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی مردمی‌ترین تشکل‌های اجتماعی هستند، اظهار داشت: تجلی‌گاه عشق و شور مذهبی مردم ایران در هیأت‌های عزاداری به ویژه عزاداری در ماه محرم برای سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) صورت می‌گیرد بنابراین می‌توان از این ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده کرد.

هیأت‌های مذهبی پایگاه تمسک به ثقلین باشد

وی با بیان اینکه در هیأت‌های مذهبی تمسک به اهل‌بیت(ع) جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: هیأت‌های مذهبی باید پایگاه تمسک به ثقلین باشد یعنی در کنار توجه به اهل‌بیت(ع) به گسترش امور قرآنی نیز اهمیت داده شود.

بهبودی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه چهار جانبه برای گسترش امور قرآنی تصریح کرد: در شهریورماه سال جاری تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای طرح «انی احب الصلوه له و تلاوه کتابه» بین سازمان دارالقرآن، معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هیأت‌های مذهبی و اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور برای گسترش امور قرآنی در هیأت‌های مذهبی منعقد شد اما با توجه به اینکه زمان کافی برای اجرای آن در ماه محرم امسال را نداشتیم، تصمیم‌ گرفتیم در کنار آن طرح دیگری را برای سال جاری اجرایی کنیم.

محرم امسال قرآن و عترت(ع) در هیأت‌های مذهبی مورد توجه قرار می‌گیرد

وی به اجرای طرح «امام حسین(ع) شیفته نماز و قرآن» اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، قرآن و عترت(ع) مورد توجه، آموزش و فراگیری قرار می‌گیرند و فعالیت‌های قرآنی در هیأت‌های مذهبی بیش از گذشته رونق خواهد گرفت.

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن با اشاره به برگزاری جلساتی برای رفع محدودیت‌ها و موانع فعالیت‌های قرآنی در هیأت‌های مذهبی، تصریح کرد: برای تقویت فعالیت‌های قرآنی در هیأت‌های مذهبی و گسترش آموزش‌ و تبیین مضامین الهی نیازمند پیش‌زمینه‌هایی همچون تربیت معلم قرآن هستیم بر همین اساس شاید در نخستین سال اجرای طرح «امام حسین(ع) شیفته نماز و قرآن» نتوانیم به تمامی اهداف این طرح برسیم.

تعمیق فرهنگ قرآنی مهم‌ترین هدف طرح «امام حسین(ع) شیفته نماز و قرآن» است

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن تبیین و تعمیق فرهنگ قرآنی در بین عزاداران را مهم‌ترین هدف اجرای این طرح دانست و گفت: در طرح «امام حسین(ع) شیفته قرآن و نماز» هر کدام از هیأت‌های مذهبی می‌توانند بر اساس رویکرد و ظرفیت موجود اقدام به احیا و تقویت فعالیت‌های قرآنی کنند.

بهبودی آموزش صحیح‌خوانی قرآن و نماز و همچنین اصلاح قرائت نماز را از اصلی‌ترین برنامه‌های این طرح قرآنی عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف این طرح برگزاری کلاس آموزش قرآن در هیأت‌های مذهبی است که هر پایگاه و هیأت می‌تواند با استفاده از ظرفیت موجود اقدام به برگزاری این کلاس‌ها کند.

ختم دسته جمعی قرآن در شب عاشورا

وی ادامه داد: برای توسعه آموزش قرآن در ماه محرم 10 جلسه آموزش قرآن کریم در هیأ‌ت‌ها در نظر گرفته شده است که هر کدام از هیأت‌ها بر اساس ظرفیت خود می‌توانند اقدام به برگزاری این کلاس‌های آموزشی کنند.

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن با اشاره به اهمیت تلاوت و ختم قرآن کریم در هیأت‌های مذهبی، خاطر نشان کرد: به هیأت‌های مذهبی کشور اعلام شده که به جای ذکر شور که گاهی نیز نتایج معنوی خاصی هم ندارد در شب عاشورا ختم قرآن دسته‌جمعی برگزار کرده و ثواب آن به امام حسین(ع) و یارانش اهدا کنند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین