عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
محمد زاده در همایش بصیرت عاشورایی عنوان کرد؛
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت:‌ ما تلاش می‌کنیم در ماه محرم بصیرت‌افزایی داشته باشیم و کاری کنیم که مجالس عزاداری تبدیل به مجالس حزبی و سیاسی نشود و این دهه می‌تواند یک دهه پربار تبلیغی باشد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده در همایش بصیرت عاشورایی که در مسجد امیرالمومنین(ع) و با حضور جمعی از روحانیون و مبلغین برگزار شد، اظهار کرد: 37 درصد موقوفات کل کشور مربوط به امام حسین (ع) است و از 702 نیت واقفین، یک نیت مربوط به امام حسین (ع) است. آن رقباتی که در اختیار مردم است و در مورد امام حسین (ع) است مردم حق و حقوق آن را پرداخت می‌کنند و 70 درصد درآمد موقوفات مربوط به امام حسین (ع) است.

وی در ادامه با بیان این‌که «امروز جمعیت شیعه جهان زیاد است» اظهار کرد: امروز یک سوم جمعیت عربستان شیعه است علاوه بر این که نیمی از این شیعیان در ایران، لبنان و پاکستان حضور دارند و شیعه هستند.

محمدزاده با اشاره به عواملی که باعث شد مردم به مذهب شیعه روی بیاورند، گفت: این زحمت را امام سجاد (ع) پس از قیام امام حسین (ع) کشید و خوشبختانه بیش از 300 میلیون شیعه در جهان داریم.

وی گفت: قرارگاه سیدالشهداء در اوقاف و استان تهران زیر نظر معاونت فرهنگی راه‌اندازی شده که این قرارگاه چند ماموریت مهم دارد. اولین ماموریت آن این است که نیت واقفان در مورد امام حسین (ع) آن طوری که خود واقف نیت کرده اجرا شود، همچنین باید بعضی از نیات به روزرسانی شود تا خواسته‌های مردم و جامعه تامین شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در پایان گفت: از جمله ماموریت‌های این قرارگاه در اختیار گذاشتن مبلغین دینی است که بتوانند بصیرت افزایی کنند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین