عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
در درس تفسیر آیت‌الله ری‌شهری مطرح شد
خداوند به هر کسی توفیق پیمودن راه راست را نمی‌دهد مگر اینکه خود افراد خواهان آن باشند و مشکلاتش را تحمل کنند. اما اینکه این انسان چگونه باید این توفیق را جلب کند و در ادامه نیز بر این مسیر استوار بماند سؤالی است که پاسخ آن در قرآن و روایات وجود دارد.
عقیق:جلسه تفسیر قرآن آیت‌الله «محمدی ری‌شهری» پنج‌شنبه اول آبان‌ماه 1393 در مصلای بزرگ ری و در جوار حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام برگزار شد.

ایشان در این جلسه در ادامه تفسیر آیه شریفه «اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ؛ ما را به راه راست هدایت فرما» به این سؤال پاسخ می‌دهند که عامل ثبات قدم در صراط مستقیم چیست؟

رئیس مؤسسه دارالحدیث با اشاره به اینکه اصلی‌‌ترین عامل در این زمینه توفیق الهی است؛ با استناد به روایات نقل شده از امامان معصوم علیهم السلام، نیت، عزم و اراده انسان را برای پیمودن راه درست زندگی و همچنین مرتکب گناه نشدن از روی علم و عمد را سبب روی کردن توفیق الهی به انسان معرفی می‌کند و می‌گوید: اگر خداوند این نیت و اراده و عزم را در انسانی مشاهده کند به میزان پاکی نیت و استواری عزمش او را در پیمودن راه صحیح زندگی و رسیدن به مقصد سعادت یاری می‌کند.

منبع:فارس



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین