عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
مرجع مبارز علیه استعمار و کشف حجاب
سی ‌و یکمین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج سیدعبدالله شیرازی از مبارزان علیه استعمار انگلیس و کشف حجاب برگزار می‌شود.
عقیق: همزمان با آغاز ماه محرم‌الحرام، عاشورا سالار شهیدان حضرت ابی‌عبدالله الحسین علیه‌السلام و به مناسبت سی و یکمین سالگرد رحلت آیت‌الله سیدعبدالله شیرازی، مراسم بزرگداشتی شب اول ماه محرم الحرام 1436 (شامگاه شنبه 3 آبان‌ماه 1393) از ساعت 7 تا 9 برگزار می‌‌شود.

این مراسم در مشهد دفتر آیت‌الله سیدمحمدعلی شیرازی فرزند آن بزرگوار به نشانی مشهد،خیابان آبت‌الله بهجت (آزادی)، بهجت 7، پلاک 11 و 13. برگزار می شود. از عموم مردم دعوت می‌شود به منظور تجلیل از مقام علم و فقاهت و شادی روح پرفتوح آن فقید سعید و تعظیم شعائر الهی  شرکت کنند.

بنابراین گزارش،‌ سید عبدالله شیرازی معروف به آیت‌الله سید عبدالله شیرازی در شب 13 شعبان 1309 قمری مطابق با 23 اسفند 1270 در یکی از محله‌های شیراز به‌دنیا آمد.

وی یکی از مراجع تقلید عالم تشیع سده بیستم میلادی و از نوادگان امامزاده احمد بن موسی، معروف به شاه‌چراغ است. وی بعدها به جهت شهرتی که پیدا کرد و به‌خاطر اینکه متولد شهر شیراز بود، با نام آیت‌الله سید عبدالله شیرازی معروف شد. وی به همراه خانواده خود به سبب مبارزات خود علیه انگلیس چندی تبعید گشت و نیز در واقعه مسجد گوهرشاد مشهد (1314) نقش مهمی را ایفا کرد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین