عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
برجسته‌ترین ویژگی مراسم عزاداری مشترک در میان جامعه شیعیان کانادا برگزاری مجالس سخنرانی است.
عقیق:این روزها با فرارسیدن ماه محرم مردم در جای جای دنیا به عزاداری در غم امام حسین (ع) می پردازند.
 
در ادامه به بررسی عزاداری‌های کشور کانادا می‌پردازیم؛
 
بنابراین گزارش؛ مراسم‌های مختلف مذهبی مربوط به محرم در کانادا و در شهرهای مختلف هر ساله در روزهای دهه‌ی آغازین ماه محرم و سوگواری حضرت سید‌الشهدا(ع) برگزار می‌شود. هر گروه شیعه بر اساس آداب و سنن  مرسوم مناسبت‌های مذهبی در کشور خویش به برگزاری مراسم مذهبی در کانادا نیز مبادرت می‌ورزد.البته شکل کلی و عمومی مراسمی که به شیوه ی مشترک میان شیعیان با ملیت‌های مختلف انجام می شود با توجه به مقتضیات محیط برخی ویژگی‌های خود را نیز دارند. برجسته‌ترین ویژگی‌ مراسم عزاداری مشترک در میان جامعه شیعیان کانادا برگزاری مجالس سخنرانی است.

 
 براساس این گزارش؛محتوای این سخنرانی‌ها سعی بر این دارد که در این محافل بیشتر به وجه تاریخی و علمی مسئله عاشورا و درس‌های تاریخی آن پرداخته شود. شیوه‌ی مرسوم عزاداری شیعیان یعنی سینه‌زنی و نوحه‌خوانی در کانادا نیز انجام می‌گیرد؛البته اغلب این مراسم‌های سوگواری در مکان‌های سرپوشیده و مراکز تجمع شیعیان مانند حسینیه‌های مختلف برگزار می‌شود.


 
در پایان مراسم نیز پرچمی را به یاد امام حسین (ع) در برابر  شهرداری تورنتو به اهتزار در‌می‌آورند. یکی دیگر از ابتکارات این کشور تهیه و نصب پوسترهایی در معرفی امام حسین (ع) و قیام عاشورا بر روی وسایل نقلیه شهر تورنتو است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین