عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: یک یا حسین، ۷۰ میلیون عزادار و سیاه پوش را به مراسم و مجلس اباعبدالله (ع) می‌کشاند، کدام شخص یا موضوع می‌تواند چند میلیون نفر را با هم جمع کند، بهترین وحدت موجود، وحدت حول محور امام حسین (ع) است.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در دیدار با جمعی از مداحان استان قم که در حرم مطهرحضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به درس‌های زندگی امام حسین (ع) برای شیعیان اظهار کرد: واقعه کربلا برای همه شیعیان درس زندگی و تاریخ است که تا ابد ماندگار می‌ماند.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به معیار روضه‌خوانی برای مداحان افزود: شما باید سعی کنید تا زیر بنای روضه خوانیتان بر اساس آیات قرآن باشد.

وی با تاکید بر اینکه عشق و علاقه مردم به امام حسین (ع) مثال زدنی و ماندگار است، عنوان کرد: یک یا حسین، 70 میلیون عزادار و سیاه پوش را به مجلس اباعبدالله (ع) می‌کشاند، کدام شخص یا موضوع می‌تواند چند میلیون نفر را با هم جمع کند، بهترین وحدت موجود، وحدت حول محور امام حسین (ع) است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سبک زندگی حضرت زینب (س) تصریح کرد: زندگی حضرت زینب (س) باید از مجلس عزاداری به دانشگاه‌ها برود و نسل جوان با سیره حضرت زینب (س) آشنا شوند.

وی اظهار کرد: مداحان در شعرهای خود غلو نکنند و سعی کنند تا از تعابیری که در شان ائمه (ع) است استفاده کنند و فضائل اهل بیت (ع) را به مردم بگویند.

‌قرائتی با اشاره به حضور جوانان در هیئت‌ها عنوان کرد: باید نقش جوانان در مدیریت هیئت‌ها بیشتر شود و سعی شود تا از جوانان در هیئت امنای مساجد و هیئت‌ها بهره گرفت.

رئیس نهضت سواد آموزی با قرائت حدیثی از امام رضا (ع) تصریح کرد: امام رضا (ع) فرمود اگر اسلام ناب را به مردم آموزش دهید مردم عاشق اسلام می‌شوند، ما هم باید سعی کنیم تا اسلام ناب محمدی را به مردم یاد دهیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت نماز اول وقت اظهار کرد: مسئله نماز اول وقت در روز عاشورا به خوبی نهادینه شده و در بسیاری از شهر‌ها در ظهر عاشورا نماز اول وقت و به جماعت خوانده می‌شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین