عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
حجت‌الاسلام پناهیان دردانشگاه امام صادق(ع):
مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن بیان خصوصیات اخلاقی، اجتماعی و سیاسی آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: ایشان الگوی بسیار خوبی در ولایت‌پذیری بود و تمام توان و آبروی خود را برای انقلاب گذاشتند.
عقیق: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم وداع با پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی که در دانشگاه امام صادق (ع)‌ برگزار شد، ضمن بیان برخی از خصوصیات اخلاقی، اجتماعی و سیاسی این عالم بزرگوار گفت:‌ آیت‌الله مهدوی کنی فردی بود که به صورت منطقی معقول و استوار با خود و خدای خودش به عهدی که بست وفا کرد و زندان‌ها و سختی‌ها و مشکلات قبل از انقلاب را تحمل کرد.

وی افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی بعد از انقلاب نیز سخت‌ترین مشکلات را پذیرفت و اولین مسئول حفظ امنیت در سطح کشور شد و نقش بی‌نظیر و به‌سزایی را ایفا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه به نقش آیت‌الله مهدوی کنی در تأسیس دانشگاه امام صادق (ع) اشاره کرد و اظهارداشت: این عالم دانشگاهی غرق در جامعه نبود که تحت تأثیر هر جریان قرار بگیرد، استواری، مقاومت و اراده ایشان یک موهبت الهی بود.

وی خاطرنشان کرد: جوانان و دانشجویان باید زندگی این عالم بزرگوار را مطالعه کنند ایشان به عنوان یک الگوی بی‌نظیر در تاریخ تشیع ماندگار خواهد شد.

حجت‌الاسلام پناهیان تأکید کرد: امام(ره) و مقام معظم رهبری در جایگاه امامت بی‌نظیرند و آیت‌الله مهدوی کنی نیز در جایگاهی که قرار داشت بی‌نظیر بود.

وی گفت:‌ ایشان هیچ وقت در فشارها دستش به نوشتن استعفا نرفت در حالی که برخی‌ها در بعضی از شرایط استعفا می‌دهند.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود:‌ آیت‌الله مهدوی کنی بعد از انقلاب مظلومیت‌هایی کشید که این مظلومیت‌ها بیشتر از قبل از انقلاب بود و بعد از انقلاب دوره راحتی ایشان بود.

وی تصریح کرد: وقتی آیت‌الله مهدوی کنی به عنوان وزیر کشور به اصفهان رفت این شهر در شرایطی بود که حتی استاندار هم به استقبال ایشان نیامد.

حجت‌الاسلام پناهیان ضمن بیان مطالبی در رابطه با ایجاد وحدت و همبستگی توسط آیت‌الله مهدوی کنی گفت: ایشان خطرات را پیش‌تر از دیگران گوشزد می‌کرد و بعد دیدم که امام (ره) چگونه با این خطرات مقابله کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه آیت‌الله مهدوی کنی را یکی از استوانه‌های انقلاب دانست و افزود: یکی دیگر از خصوصیات این عالم بزرگوار شخصیت بی‌نظیر و اخلاق‌گرایی ایشان بود و با بصیرت مسیر خود را می‌یافتند.

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد:‌ باید از آیت‌الله مهدوی ولایت‌مداری را یاد گرفت ایشان بعد از دوران حضرت امام الگوی بی‌نظیری برای ولایت‌پذیری بودند.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه واقعاً باید به مقام معظم رهبری و امام زمان در رابطه با رحلت آیت‌الله مهدوی کنی تسلیت گفت، افزود: ایشان برای انقلاب تمام توان و آبروی خود را گذاشتند.

وی افزود: قرار گرفتن نام آیت‌الله مهدوی کنی در کنار دانشگاه امام صادق(ع) فراتر از تمام امتیازاتی است که این دانشگاه دارد.

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: ایشان توانستند شخصیت‌های سیاسی را دور هم جمع کنند و ایشان مرجع همه جریان‌های سیاسی بود با اینکه برخی‌ها می‌خواستند ایشان را متهم به این‌سو و آن‌سو کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در خاتمه اظهارداشت: ما واقعاً در غم از دست دادن آیت‌الله مهدوی‌کنی سوگواریم و امیدواریم امام زمان در نبود ایشان ما را یاری کند.

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام پناهیان به روضه‌خوانی برای حضار پرداخت.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین