عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی از برگزاری 215 برنامه فرهنگی در دهه اول محرم در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خبر داد.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی،نشست خبری پیرامون برنامه دهه اول محرم در حرم مطهر رضوی  گفت:محور اصلی برنامه هاي فرهنگي و ، تبليغي و مذهبي حرم مطهر رضوي در محرم الحرام سال 1393 تبيين  «سبک زندگی رضوي با تكيه بر احياء شعائر اسلامي»  خواهد بود.

وی به رویکردهایی که در این برنامه ها دنبال می شود، اشاره کرد و افزود: معرفي اسلام ناب محمدي(ص) در مقابل اسلام انحرافي و جريانهاي تكفيري در قالب برنامه هاي شكوه ايثار وتعميق معارف و بينش ديني با تكيه بر احياء واجب فراموش شده (امر به معروف و نهي از منكر)از جمله این رویکردها عنوان کرد .

وی ادامه داد: ارائه الگوي رفتاري اهل بيت(ع) به ويژه براي نسل جوان در سايه تبيين شخصيت هاي حاضر در واقعه عاشورا  و همچنین ارائه الگوي مكتب ولايت و امامت به عنوان تنها راه حل مشكلات جامعه بشري از دیگر اهداف برنامه های عزاداری در حرم مطهر رضوی خواهد بود.

*در محضر سفينة النجاه

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی از  برگزاري230 ويژه برنامه سخنراني و بيان احكام ويژه عموم زائران خبر داد و افزود: حدود55 ويژه برنامه سخنراني و بيان احكام ويژه خواهران می شود .

وی همچنین به موضوعات سخنرانی ها اشاره کرد و افزود: نقش ولايت و رهبري در واقعه كربلا، بررسي گونه هاي برخورد با نهضت عاشورا و انتظار، زيبايي هاي عاشورا، علل جاودانگي نهضت عاشورا، ريزش ها و رويش ها در واقعه كربلا، بررسي پيامدهاي عاشورا، عاشورا تجلي اخلاق و ادب و عاشورا و نيازهاي امروز  براي زائران حريم رضوي برگزار می شود.

به گفته وی این برنامه ها با سخنراني آیت الله سيد احمد علم الهدي، حجج اسلام والمسلمین رئيسي، کازرونی، عبد خدايي، مهدوي ارفع، طباطبايي و اسلامي فر و خانم ها مير حسيني، نيلچي زاده، اله دادي و سيد كاشي در اماكن متبركه رضوي برگزار خواهد شد.

*نجواي عاشورايي

وی در ادامه این نشست از برگزاري باشكوه ترين محفل شيرخوارگان حسيني در جهان اسلام خبرداد و گفت: این برنامه با سخنراني حجت الاسلام مهدوي ارفع و مرثيه سرايي احمد واعظي در اولین جمعه محرم از ساعت 13 تا 16 در صحن جامع رضوي برگزار می گردد.

وی یادآورشد: ويژه برنامه گراميداشت ياد و خاطره شهداي حرم مطهر رضوي با مرثيه سرايي ابوطالب خالق پور در روز سه شنبه 13اردبیشهت ماه از  ساعت 15 رواق دارالهدايه  از دیگر برنامه های حرم مطهر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: ويژه برنامه عزاداري و سوگواري شب شام غريبان حسيني (ويژه خدام) با حركت كاروان خدام به سمت حرم مطهر از محل سازمان مركزي آستان قدس رضوي خیابان چهار راه شهدا آغاز خواهد شد .

وی در این باره افزود: مراسم خطبه خواني شب عاشوراي حسيني به همراه نوحه خواني و شمع گرداني در صحن انقلاب توسط خدام آقاي موحد اجرا می شود.

 *برگزاری نشست هاي تخصصي

وی به برگزاري نشست تخصصي زيبا شناسي حماسه عاشورا  ويژه انديشمندان و فرهيختگان اشاره کرد و افزود: «بررسي رفتار شناسي امام حسين با ياران دشمنان و بررسي موضوع امر به معروف و نهي از منكر » در بنياد پژوهش هاي آستان قدس رضوي در تاريخ 8 آبان ماه با حضور اساتيد آيت الله علم الهدي و دكتر عبد الرضا كردي از دیگر برنامه های آستان قدس رضوی خواهد بود.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین