عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
مفسر قرآن کریم گفت: رسانه‌ها باید در مسیری گام بردارند که مشکل جامعه را حل کرده و در این زمینه باید عالمانه رفتار کنند.
عقیق:  آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در مراسم افتتاحیه استودیوهای رادیو و تلویزیونی بنیاد اسرا و آغاز پخش زنده دروس آیت‌الله جوادی آملی که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا برگزار شد با اشاره به پخش سخنان درست و منطقی در فضای مجازی اظهار کرد: مخاطبان فضاهای مجازی به دنبال کشف حقیقت هستند، به همین دلیل به این فضا، فضای حقیقی گفته می‌شود.

وی افزود: ارتباط با مخاطبان به صورت حقیقی است و به نوعی آنها به دنبال کشف حقیقت و برقراری ارتباط علمی با مردم دیگر هستند، به طور کلی می‌توان گفت که در هر مسیری که علم گام برداشت، همان مسیر حقیقت است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مردم باید صادقانه سخن بگویند گفت: اگر صادقانه سخن بگویم دیگر نمی‌توان نام مجازی بر گفته‌هایمان بگذاریم، زیرا که سخنان حقیقی به زبان آورده‌ایم و از سوی دیگر باید بکوشیم با صداقت سخن بگوییم تا گوینده صادق باشد و مخاطب نیز صادقانه سخن گویند.

وی تصریح کرد: افرادی که به دروغ سخن می‌گویند هیچ ترسی از خدا ندارند، در حالی که دانشمندان همیشه برای بیان مطالبشان ترس و واهمه دارند زیرا نمی‌توانند بیهوده سخن بگویند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه کسانی که عالم هستند حق تبلیغ دارند گفت: فضیلت، خوبی، صداقت و دانش در قلب‌های مردم نهادینه شده است، به طور مثال دلیل دوست‌ داشتن رهبر معظم انقلاب توسط مردم تنها صداقت ایشان در گفته‌هایشان است.

وی خاطر نشان کرد: رسانه‌ها باید در مسیری گام بردارند که مشکل جامعه را حل کنند و این به معنای انجام رسالت رسانه‌ها است و در این مسیر باید عالمانه رفتار کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بیش از نیمی از بودجه‌های جهان صرف کشتار مردم می‌شود گفت: 60 درصد از بودجه‌های جهان در زمینه نظامی و کشتار مردم هزینه شده و تنها 40 درصد بودجه صرف نیازهای اساسی مردم مثل خوراک، پوشاک و مسکن می‌شود.

وی بیان کرد: با سواد شدن یک امر میانی است و حرف نخست را در جامعه نمی‌زند و تنها زمانی که از علم بتوان بهره برد و از آن استفاده کرد و از سوی دیگر وهم‌ و خیال را از بین برد می‌توانیم نام خود را عالم بگذاریم.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه برنامه‌های تلویزیونی باید در مسیر بیان و حل مشکلات باشد، گفت: زمانی‌که فیلم‌ها و نوشته‌ها در مسیر بیان و حل مشکلات گام برداشت می‌توان گفت به رسالت خود عمل کرده است.

وی عنوان کرد: در فهم و بیان مطالب انبیا نباید کوتاهی کنیم و از سوی دیگر باید بتوانیم شنوند‌ه‌های خوبی باشیم، زیرا جامعه کنونی نیاز به شنیدن دارد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین