عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۷۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
قاری بین‌المللی قرآن کریم، استماع تلاوت را مقدمه‌ای برای فهم قرآن دانست و ضمن بیان اینکه اغلب مردم برای شنیدن تلاوت قرآن وقت چندانی نمی‌گذارند به ارائه راهکاری قاری‌محور برای حل این مشکل پرداخت.
عقیق: در ادامه گفت‌وگو با اهالی قرآن درباره راهکارهای گسترش فهم عمومی آیات الهی دقایقی را با «عباس هاشمی» قاری بین‌المللی و حافظ کل قرآن کریم به گفت‌وگو نشستیم.

بیان مفاهیم آیات، پیش از تلاوت سبب علاقه مردم به استماع تلاوت می‌شود

هاشمی گوش‌دادن به تلاوت را مقدمه‌ای برای فهم قرآن دانست و با اشاره به اینکه باید برای بالا بردن میزان فهم قرآن توسط افراد تحمل آنها را برای شنیدن تلاوت افزایش دهیم، گفت: برای بالا بردن توان فهم قرآن در افراد، ابتدا باید مردم را به استماع تلاوت علاقه‌مند کنیم؛ زیرا اغلب مردم چندان حوصله گوش دادن تلاوت را ندارند در حالی که یک کرسی تلاوت معمولا بیش از 30 دقیقه طول نمی‌کشد.

وی بیان مفاهیم آیات توسط قاریان قرآن را موجب علاقه مردم به استماع تلاوت دانست و گفت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنان خود بیان کردند که کرسی‌هایی راه‌اندازی شود تا مردم در آن به تلاوت گوش کنند. پس باید همه ما از مسئولان تا قاریان برای تحقق این کار تلاش کنیم. قاریان قرآن می‌توانند با مطالعه مفاهیم و بیان کوتاه آن پیش از تلاوت، جذابیت آن را بالا ببرند و با انتخاب آیات جذاب و تلاوت زیبا محافل قرآن را پررونق و مردم را به استماع تلاوت علاقه‌مند کنند.

رسانه‌ ملی با تولید و پخش برنامه‌های جذاب قرآنی مردم را به فهم قرآن علاقه‌مند کنند

این قاری بین‌المللی قرآن کریم فعالیت رسانه‌ها خصوصاً رسانه ملی را در بالا بردن فهم عمومی قرآن مؤثر دانست و گفت: باید رسانه‌ها خصوصاً رسانه ملی با پخش تلاوت‌های جذاب و تولید و پخش برنامه‌های متنوع قرآنی آن هم در همه شبکه‌ها، مردم را با فواید قرآن آشنا و فهم قرآنی مردم را بالا ببرند.

استخراج نکات کاربردی قرآن مردم را برای یاد‌گیری مشتاق می‌کند

این حافظ کل قرآن کریم استخراج مفاهیم و نکات کاربردی آیات قرآن توسط دستگاه‌های قرآنی کشور را یکی دیگر از راه‌های بالا بردن فهم عمومی قرآن دانست و گفت: باید نهاد‌ها و فعالان قرآنی کشور ابتدا مفاهیم کاربردی آیات الهی را از قرآن استخراج و با کمک رسانه ملی این مفاهیم را در اختیار مردم قرار دهند. اگر مردم از اعجاز و نسخه‌های شفا بخش قرآن با خبر شوند خودشان برای یاد‌گیری مشتاق می‌شوند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین