عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۷۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
آیت‌الله مکارم شیرازی:
قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه هنوز ظرفیت های عاشورا به خوبی بررسی نشده است، گفت: این موضوع بیش از اینها جاذبه دارد و برای پیشبرد مکتب اهل بیت(ع) هر چه از این ظرفیت استفاده کنیم خوب است.
عقیق:  آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی غروب سه شنبه در مراسم رونمایی از مجموعه نرم افزارهای اندروید رادیو معارف ویژه ماه محرم، اظهار کرد: جریان عاشورا و نهضت کربلا سرمایه بزرگی است و باید حداکثر استفاده را از این ظرفیت برد.

وی با بیان حدیث معروف نبوی «اِنَّ لِقتل الحُسَینِ حرارةً فِی قُلوبِ المُؤمِنین لَن تُبرَدُ اَبَداً» یکی از معجزات محسوب می شود، گفت: شهادت امام حسین(ع) شعله ای را در دلها برپا کرده است که هرگز سرد و خاموش نمی شود و این حدیث را پیامبر اسلام زمانی بیان کرد که نه عاشورا و نه کربلایی اتفاق افتاده بود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امام حسین(ع) شهید شد و با شهادتش چنان دل‌ها را گرم و داغ دار کرد که خاموشی ندارد و هر لحظه و با گذشت زمان این شعله افروزن‌تر می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه هنوز ظرفیت های عاشورا به خوبی بررسی نشده است، افزود: این موضوع بیش از اینها جاذبه دارد و برای پیشبرد مکتب اهل بیت(ع) هر چه از این ظرفیت استفاده کنیم خوب است.

جوانان محور برنامه باشند

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه بیشتر شرکت کنندگان در مراسم محرم و عاشورا جوانان هستند، گفت:  جوانان بیشترین سرمایه‌های دفاعی در مقابل مهاجمان اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و نظام‌اند و از طرفی دیگر بیشترین تهاجم فرهنگی متوجه جوانان است بنابراین خوب است برنامه‌ها برای جوانان تنظیم شود تا آنها را در صحنه نگه دارد و آمادگی دفاعی آنان را تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه هایی که برای جوانان تنظیم می شود باید به گونه ای باشد تا آنها را  در برابر رسانه‌های مفسد محفوظ نگه دارد، گفت: در این راستا یکی از موارد استفاده از ظرفیت‌های عاشورا و قیام امام حسین(ع) اصحاب و یاران ایشان است.

شبکه رادیویی معارف امتحان خود را پس داده است

استاد برجسته حوزه نصریح کرد: نظارت رادیو معارف موجب شده تا همه به این برنامه اعتماد کنند و مردم به برنامه های این رادیو اعتماد دارند چرا که علماء و فضلای حوزوی و شناخته شده ای روی آن نظارت دارند.

وی با بیان اینکه این شبکه رادیویی امتحان خود را طی این سال ها پس داده است، گفت: نظارت این شبکه در این مجموعه نقطه قوتی است و باعث شده و اعتماد همگان را بر می انگیزد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه این رادیو معارف سعی می کند تا در عین حفظ مسائل شرعی و خطوط قرمز جاذبه ها را تاجایی که می شود حفظ کند، عنوان کرد: برنامه ای که شرعی  باشد بدون جاذبه مشکلی را حل نمی کند خصوصا که مخاطب آن جوانان باشند.

وی در ادامه به این موضوع پرداخت که جاذبه باید به گونه ای باشد تا خلاء فکری جوانان را پر کند و اظهار کرد: متأسفانه در مسائل مربوط به امام حسین(ع)، کربلا و عاشورا گرفتار تحریف ها و خرافات شده‌ایم که در این صورت نظارت مجموعه ای که جاذبه را بر اساس واقعیت و پیراسته از ضعف ها باشد حائز اهمیت است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بعضی از مداحان و خطیبان مطالبی را نقل می کنند که در شأن عاشورا و اباعبدالله نیست، گفت: چه خوب است تا به عنوان مجموعه ای که از ضعف ها پیراسته است بر این مجموعه نظارت دارید و مداحان باید به دنبال این منابع باشند و از آنها الهام بگیرند.

وی تصریح کرد: برخی از این مداحان به گمان خود می خواهند تا جاذبه های بیشتری را ایجاد کنند و تعبیرها یا آهنگ هایی را به کار می برند که مناسب نیست.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین