عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۶۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
امام(ع) در پاسخ نامه كسى كه از سنگينى قرض و بدهكارى خود شكايت كرده بود، نوشت : بسيار استغفار كن ، و زبانت را با قرإئت سوره ى قدر مشغول بنما.

عقیق:امام جواد درباره ى فضيلت خواندن سوره ى قدر در نماز فرمود: هر كس ‍ سوره ى مباركه قدر را در نماز بخواند، نماز او به عنوان نماز قبول و داراى پاداش مضاعف به مقام عليين برده مى شود، و هر كس سوره قدر را به خواند و سپس دعا كند، دعاى او را به عنوان دعاى اجابت شده به لوح محفوظ مى برند.
برای ادای دین
و همچنين امام عليه السلام در پاسخ نامه كسى كه از سنگينى قرض و بدهكارى خود شكايت كرده بود، نوشت : بسيار استغفار كن ، و زبانت را با قرإ ت سوره ى قدر مشغول بنما.
همنشینی  با اهل بیت
و در پاسخ نامه ى ديگرى كه از امام خواسته بود تا ذكرى به او بياموزد كه موجب همراهى و همنشينى با او در دنيا و آخرت بشود، نوشت : بسيار سوره ى قدر را بخوان ، و لب هايت را به استغفار وادار كن.
زیارت قبر مومن
محمد بن اسماعيل بن بزيع در روايتى از امام جواد عليه السلام شنيد كه فرمود: هر كس به زيارت قبر برادر مؤ من خود برود و دست بر قبر بگذارد، و هفت بار سوره ى قدر را به خواند، او فزع اكبر و عذاب روز قيامت در امان خواهد بود.
پاداش همه مخلوق
حسن بن عباس بن حريش رازى از امام جواد عليه السلام روايت مى كند كه فرمود: هر كس ده بار سوره ى قدر را پس از نماز عصر به خواند، خداوند پاداش اعمال همه ى مخلوقات را به او عطا مى كند.
سلامتی در آن شب
و در حديث ديگرى از امام جواد عليه السلام روايت مى كند كه فرمود: هر كس هفت بار سوره ى قدر را پيش از نماز عشإ ، به خواند، خداوند سلامتى وى را در آن شب تضمين مى كند.
استغفار ملائک
امام جواد عليه السلام فرمود: هر كس در شب و روز 76 بار سوره ى قدر را بخواند، خداوند هزاز ملك بر او مى گمارد كه پاداش 36 هزار سال براى وى بنويسند، و دو هزار سال براى او استغفار كنند، كه استغفارشان هزار برابر محسوب مى شود.
تنظيم 76 بار قرإ ئت سوره ى قدر در هفت نوبت در شبانه روز:
1 - هفت بار هنگام طلوع فجر و پيش از نماز صبح ، تا فرشتگان شش روز براى وى درود بفرستند.
2 - ده بار پس از نماز صبح ، براى اين كه تا شب در تضمين خداوند قرار گيرد.
3 - ده بار هنگام ظهر و پيش از نافله ى ظهر، براى اينكه خداوند به او نظر كند، و درهاى رحمت آسمان را بر او بگشايد.
4 - بيست و يك بار پس از نافله ى ظهر، به جهت اين كه خداوند براى او خانه اى به طول و عرض هشتاد ذراع در بهشت قرار دهد، و فرشتگانى را به گمارد كه براى وى تا روز قيامت استغفار كنند.
5 - ده بار پس از نماز عصر، تا اين كه پاداش اعمال همه ى مخلوقات را برايش بنويسند.
6 - هفت بار پس از نماز عشا براى اين كه تا صبح در تضمين خداوند باشد.
7 - يازده بار هنگام رفتن به رختخواب ، تا خداوند فرشته ى بزرگى بر وى به گمارد، و به عدد موهاى او، تا روز قيامت ، برايش استغفار كند.


منبع:باشگاه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین