عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۶۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
5 آبان ماه؛
همايش ملي «قرآن و معرفت‌شناسي» به همت گروه معرفت شناسي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي و با همكاري گروه‌هاي فلسفه و علوم قرآني دانشگاه علامه طباطبايي(ره) برگزار می شود.
عقیق:همايش ملي «قرآن و معرفت‌شناسي» به همت گروه معرفت شناسي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي و با همكاري گروه‌هاي فلسفه و علوم قرآني دانشگاه علامه طباطبايي(ره) در 5 آبان ماه در این پژوهشگاه برگزار می شود.
 
همايش ملي «قرآن و معرفت‌شناسي» با اهدافي چون استخراج مباحث معرفت‌شناختي از قرآن كريم؛ عرضه‌ي نظرات جديد معرفت‌شناختي به قرآن و اخذ نظر و پاسخ قرآن كريم؛ نقد مباني معرفت‌شناسي غرب بر مبناي تعاليم قرآني؛ و بهره‌گيري از آموزه‌هاي معرفتي قرآن در اصلاح و توسعه‌ معرفت‌شناسي اسلامي، و سخنراني آيت‌الله علي‌اكبر رشاد، دكتر سيد يحيي يثربي، حجت‌الاسلام دكتر عليرضا قائمي‌نيا (دبير علمي همايش) و برخي از اساتيد فلسفه و علوم قرآني دانشگاه علاه طباطبايي برگزار خواهد شد.
 
علاوه بر سخنراني‌هاي فوق و برگزاري ميزگرد علمي، مقالاتي چون «الگوي تفكر قرآني براساس معناشناسي همزماني» از هادي صادقي و شعبان نصرتي، «تعريف در قرآن كريم» از مسعود اسماعيلي، «ارزش‌سنجي معرفتي در قرآن كريم» از غلامحسين جوادپور، «بررسي جايگاه معرفت‌شناختي حسّ از ديدگاه قرآن» از حسن عابدي و... ارائه خواهند شد.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین