عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۵۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
زمان ثبت نام عمره امسال اعلام شد؛
رییس سازمان حج و زیارت با اعلام زمان آغاز ثبت نام برای عمره امسال از احتمال افزایش قیمت عمره به دلیل مشکل به وجود آمده درتامین هتل و محل اسکان زائران در مدینه خبر داد.
عقیق:سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت صبح امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ثبت نام عمره امسال از 15 محرم مصادف با 21 آبان ماه و اعزام های عمره از 10 اذر سال جاری مصادف با دهه اول ماه  صفر  آغاز می شود.

وی افزود: طبق اعلام مقامات عربستان سعودی فاز سوم طرح توسعه مسجدالحرام از اول محرم امسال کلید می خورد و تا ایام حج تمتع سال آینده به اتمام می رسد. مقامات عربستان پیش بینی کرده اند که با اتمام فاز سوم طرح توسعه، بتوانند مسئله کاهش سهمیه عمره گزاران کشورهای اسلامی را رفع و افزایش سهمیه داشته باشند که در این صورت از سال 95 شاهد افزایش سهمیه زائران عمره گزار خواهیم بود.

رییس سازمان حج و زیارت در رابطه با احتمال تغییر قیمت عمره تصریح کرد: با توجه به مشکل تامین مسکن و محا اسکان زائران در مدینه به دلیل سرعت بالای تخریب هتل ها و سرعت کم ساخت و سازها، پیش بینی می کنیم که قیمت عمره افزایش یابد اما میزان دقیق آن را د رحال حاضر نمی توان پیش بینی کرد.

اوحدی افزود: ما در سال پیش 820 هزار زائر عمره داشتیم که در دیدار با وزیر حج عربستان آمادگی ایران برای اعزام یک میلیون عمره گزار را نیز اعلام کردیم اما این افزایش تعداد زائر، منوط به وجود امکانات لازم در عربستان وبسته به نوع برخوردها در این کشور با زائران کشورمان دارد.

ما در اواخر عمره سال گذشته شاهد برخوردهای سلیقه ای با زائران ایرانی به خصوص در بقیع بودیم که امسال در دیدار با وزیر حج عربستان این موضوع را با قاطعیت عنوان کرده و افزایش تعداد زائران را منوط به تصحیح این نوع برخوردها و حفظ کرامت و شان زائران ایرانی دانستیم .

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین