عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
مفسر قرآن کریم در جشنواره علمی غدیرپژوهی:
میرباقری گفت: طبق نص قرآن کریم پشت کردن به ولایت جامعه را دچار تاریکی می کند همان طور که روزی این اتفاق افتاد و خون امام حسین (ع) ریخته شد.
عقیق: دکتر محسن میرباقری، یکی از مفسران برجسته قرآن کریم در سومین جشنواره علمی پژوهشی دانشجویی در حوزه غدیر، امامت و ولایت با اشاره به مصادیق ولایت و آیات قرآن کریم گفت: همانطور که می دانید ما انسان ها بر خود حق ولایت نداریم این در حالی است که تفکرات غربی خودکشی را امری غیراخلاقی دانسته اما غیرحقوقی نمی داند، اسلام به ما تاکید می کند که انسان ها ولایتی بر خود ندارند و ولایت من نوعی از آن خداست و تنها وظیفه ما تأیید و پیروی از ولایت الهی است.
یبریث
وی افزود: ولایت خدا و پس از آن ولایت ائمه معصومین و پیامبران و در تبع آن مسئله ولایت فقیه موضوعاتی است که ما انسان ها باید ضمن تأیید، پیرو آن باشیم؛ در واقع ولایت خدا برای هدایت و ایجاد نورانیت در وجود انسان هاست. میرباقری عنوان کرد: کسی که به مقام ولایت منصوب می شود در قلبش نور الهی است همانطور که پیامبر (ص) از جانب خداوند قلبی آکنده از نور آیات الهی داشتند.

وی افزود: ولی خدا ضمن بهره مندی از نور الهی جامعه را از ظلمت به سوی نورانیت رهنمون می کند. میرباقری با اشاره به حادثه تلخ تاریخی غصب ولایت امام علی (ع) گفت: پس از پیامبر (ص) کسانی رهبری حکومت اسلامی را بر عهده گرفتند که از فهم اولیه قرآنی عاجز بودند و شایستگی رهبری جامعه اسلامی را نداشتند.

وی افزود: مسیر ولایت از طریق خدا تعیین می شود و کفر به آن بارها در قرآن مورد مذمت قرار گرفته است و هر ولی که غیر از ولی الهی انتخاب شود، طاغوت خواهد بود و قطعا از مرز خدا تجاوز می کند. هر ولایتی به غیر از خدا طاغوت است و این حکومت و جامعه مومنان را از نور به ظلمت می برد و شاهد این مدعا نیز غصب ولایت حضرت علی (ع) بود که سال ها بعد خون امام حسین (ع) ریخته شد.

وی عنوان کرد: 50 سال بعد از رحلت پیامبر (ص) که در سال 18 هجری دار فانی را وداع گفت در سال 61 هجری جامعه شهادت امام حسین (ع) را به راحتی تحمل کرد و حتی در آن زمان ائمه جمعه بر منابر حضرت علی (ع) را لعن می کردند.

میرباقری عنوان کرد: کسانی که کفر را به ولایت خدا و ولی خدا می پذیرند قطعا اهل جهنم هستند و کسانی که در واقعه غدیر خم حضور داشته اند و حجت بر آنها تمام شد و پس از آن به سراغ حکومت طاغوت رفتند اگر هر خدمتی که کرده باشند به خاطر این عمل شان تباه شده است.

وی عنوان کرد: پیامبر (ص) با پیشگویی های خود از انحراف جامعه اسلامی پس از رحلتش پرده برداشته بود اما آنچه که باید نمی شد، صورت گرفت.

میرباقری تصریح کرد: امروز افتخار می کنیم که همچون فرموده حضرت امام خمینی (ره) پیرو اهل مکتبی هستیم که دارای همه کمالات و فضایل است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین