عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
طلاهای اهدایی مردم ساوه و زرندیه جهت استفاده در ساخت درب حرم مطهر حضرت عباس(ع) طی مراسمی با حضور مردم، مسئولین و مداحان اهل بیت(ع) ذوب و به شمش طلا تبدیل شد.

عقیق:در این مراسم که در جوار کارگاه ساخت درب باب‌الرأس حرم حضرت عباس(ع) در بقعه امامزاده سیدعلی اصغر(ع) برگزار شد، امام جمعه ساوه در سخنانی گفت: ساوجی‌ها در مناسبت‌های مذهبی تحت عناوین مختلف علاقه خود را به ائمه اطهار(ع) نشان داده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدحسین تقوی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم گفت: مراحل نهایی ساخت این درب با طلاکاری انجام می‌شود.

وی با توجه به زمان کوتاه باقیمانده برای اتمام این درب از تمام دست‌اندرکاران و اساتید ساخت درب تشکر کرد.

مراحل ساخت درب حرم حضرت عباس(ع)

میرگلوبیات نیز در این مراسم گفت: مردم خیر ساوه و زرندیه ارزش بهترین خدمتگزاری‌ها را دارند.

نماینده ساوه و زرندیه افزود: از ابتدای محول شدن مسئولیت ساخت این درب به ستاد عتبات عالیات ساوه، مشکلات موجود یک به یک با حمایت خیرین برطرف شد تا سند افتخاری برای این مردم شریف باشد.

وی بیان کرد: ساخت درب‌های این حرم مطهر ذخیره بزرگی برای مردم ساوه و زرندیه است و تا سالیان سال نشان از ایثار و فداکاری این مردم به اهل‌بیت(ع) دارد.

میرگلوبیات خاطرنشان کرد: آنچه در بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق مشاهده می‌کنیم نشانگر اوج ولایتمداری و ارادت ایرانیان به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است و ایرانیان با اعتقادی قلبی نسبت به این کار معنوی با ارزش اهتمام دارند.

در این مراسم نزدیک به سه کیلوگرم طلاجات اهدایی مردم ذوب و به شمش طلا تبدیل شد تا توسط هنرمندان به روکش طلای درب تبدیل شود.


 










211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین