عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مزیت ها و آثار شبانه روزی شدن مساجد، این مهم را به عنوان مطالبه مردم ساکن در تهران دانست و افزود: با برنامه ریزی دقیق می توان این برنامه را اجرایی کرد.
عقیق: «رحمت الله حافظی»، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگویی با اشاره به تاثیر شبانه روزی شدن مساجد در جامعه اظهار کرد: اساسا این مسئله مطالبه مردم است بنابراین با همکاری سازمان و مراکز زیربط باید دسترسی هرچه بیشتر به مساجد را فراهم و امکانات لازم در راستای شبانه روزی شدن مساجد را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر عموما مساجد دقایقی قبل از اذان و دقایقی بعد از اذان باز هستند اما باید این امر محقق شود که ساعات فعالیت مسجد تنها محدود به زمان اقامه نماز نباشد چراکه به هرحال به علل مختلف ممکن است بسیاری موقع اذان در مسجد حاضر نباشند فارغ از این مساجد ظرفیت های متعددی دارند که باید فعال شود.

حافظی افزود: برای شبانه روزی شدن مساجد یکی از مهمترین مسایلی که مطرح می شود بحث نیروی انسانی و هزینه های مرتبط است چراکه به هر صورت باز بودن درب مساجد و استفاده از امکانات و همچنین حفاظت از امنیت مسجد موضوعی مهم است که در سیر این برنامه باید مورد توجه باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتظار می رود مسجد محلی برای رفع مشکلات مردم محل باشد. در زمان صدر اسلام نیز چنین بود و مسجد فقط به عنوان محل عبادت شناخته نمی شود و پیامبر(ص) مسجد را محور تمامی امور قرار داده بود بنابراین امروز نیز انتظار می رود با اجرای طرح شبانه روزی شدن مساجد گروهی متشکل از ریش سفیدان محل، حتی کارشناسان امور اجتماعی و فرهنگی و طلاب همگی با هم در سطح یک محله نسبت به اداره مسجد فعالیت داشته باشند، ضمن اینکه تاکید بر حضور تمامی این افراد است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
0
حرم امامزاذه ها هم در همین تهران ساعت 9 شب بسته میشود، با کمال تاسف البته.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین