عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۷۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
عقیق: نشست اشک راز دار، اولین نشست تخصصی ذاکرین اهل بیت و  نقش ستایشگری در انتشار دیدگاه های امام (ره) در خصوص سیاست مداحی و گریه بر امام حسین علیه السلام در فرهنگسرای امام خمینی رحمت الله علیه برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسین مداحی مسئول اولین نشست تخصصی اشک راز دار با توجه به هدف از برگزاری چنین نشستی گفت : ما امروز مدیون خون شهدایی هستیم که آرامش امروزمان را با بذل جان خویش به ما هدیه کردند و دیگر مدیون امام شهداء هستیم که این شهداء را رهبری کرده و قیامی را به ثمر نشاندند که در طول تاریخ شیعه بی سابقه است .

مسئول اولین نشست تخصصی اشک راز دار با توجه به لزوم تبیین و نشر دیدگاه های امام خمینی در حوزه ی سیاست مداحی و اهمیت اشک بر امام حسین علیه السلام که سند گویا و حقیقت زنده ی شیعه است گفت : حضرت امام رحمت الله علیه همیشه در خصوص اهمیت گریه می فرمودند :" گريه فقط براى اين نيست كه ما عزادار هستيم. مردم براى پدرشان هم و فرزندشان هم دو، سه روز گريه مى‏كنند و تمام شد، چرا اين تمام نشد؟ براى اينكه مكتب تمامى ندارد، و اين مكتب ماست، اين سند مكتب ماست؛ ما مى‏خواهيم مكتبمان را با اين حفظش كنيم."

وی افزود : بنا داریم در این برنامه با تبیین وظایف ستایشگران اهل بیت در هدایت مستمعین و مخاطبان خود به این فرمایش حضرت امام رحمت الله علیه جامه ی عمل بپوشانیم که گریه ما بر شهیدی که اسلام را زنده کرد ؛ گریه ای سیاسی است . گریه ای که انسان ساز و نهضت ساز بوده و باعث بقای نهضت است .

وی افزود :امام خمینی رحمت الله علیه به مقوله ی ستایشگری نگاه ویژه ای داشتند و همواره می فرمودند :"ادامه بدهيد به اين شغل شريف و محترم و بگريانيد مردم را، گريه بكنيد خودتان بر شهيدى كه اسلام را زنده كرده" است .

در همین راستا نشست اشک راز دار با عنوان بررسی دیدگاه های امام خمینی رحمت الله علیه در تبیین کارکرد سیاسی و انقلابی واقعه ی عاشورا در تاریخ تشیع و نقش مداح در تبیین این واقعیات به همت فرهنگسرای امام خمینی و با مشارکت مجمع ستایشگران اهل بیت (یکی از مراکز تخصصی آموزش مداحی ) در روز جمعه 25 مهرماه سالجاری از ساعت 15 در سالن همایش های فرهنگسرای امام خیمنی واقع در نیاوران بین سه راه یاسر و جماران ، خیابان امیر سلیمانی برگزار می گردد که البته حضور برای عموم جهت شرکت در این مراسم آزاد است .


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین