عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
مداحی حاج سید مهدی میرداماد در مهدیه تهران
شیعه کسی است که از خدا اطاعت می کند و اهل ورع و تلاش است و وفادار است. شیعه اهل امانت داری و زهد و عبادت است. دوستان اهل بیت باید خیلی مراقب خود باشند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شب شهادت حضرت باقرالعلوم(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حمید میرباقری و مداحی حاج سید مهدی میرداماد در مهدیه تهران برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام میرباقری را بخوانید؛

_ حسن بن بشار از اصحاب امام رضا می گوید که من وارد مسجد کوفه شدم دیدم نهصد شیخ نشسته و مباحثه می کنند و حرفهایشان را با سند از امام باقر و امام صادق می گویند. با زبان به راحتی می گوییم که سی هزار حدیث اما این ها موارد کمی نیست.

_ ابن شهر آشوب می گوید که در فرزندان امام حسین(ع) و امام حسن(ع) مانند امام باقر(ع) در تفسیر و تحلیل و فتوا که این همه مطلب نقل شده باشد نداریم. و کار فرزندش امام صادق(ع) به جایی رسید که دانشگاه اهل بیت را تأسیس کرده است.

_ فقط شش هزار رساله علمی از شاگردان امام باقر و امام صادق علیهماالسلام ثبت شده است و چه مقدار از این رساله ها بوده که ثبت نشده و از بین رفته است.

_ امام باقر فرمودند که شرق و غرب عالم را بگردید دانش ناب و شفاف و صحیح را پیدا نمی کنید مگر در خانه ما. علمی که هیچ ضرر و زیانی در آن نیست و کامل است علم اهل بیت است. البته آنها هم کلامی را از خود نمی گفتند مگر این که مستند به آیات قرآن کریم. نباید از خود حرف بزنیم و این باطل است و انسان را نمی تواند هدایت کند. کلام هایی که مستند به آیات و قرآن کریم نباشد باطل است.

_ بسیاری از مضرات علمی را امام باقر برای مردم و دیگران بیان کرده اند. امام باقر برای سعادت و خوشبختی ما هم روایاتی را دارند.این روایات بسیار برای زندگی مهم است.

_ با اطاعت از خدا، به مقام قرب الهی می رسید. هر کس که اطاعت از خدا کند این دوست اهل بیت است. هر کس گناه و معصیت خدا را می کند محبت خدا نمی تواند در او کارساز باشد. شیعه کسی است که از خدا اطاعت می کند و اهل ورع و تلاش است و وفادار است. شیعه اهل امانت داری و زهد و عبادت است. دوستان اهل بیت باید خیلی مراقب خود باشند.

_ امام باقر می فرماید خوشبختی دنیا در این دو کلمه جمع شده است. همه خوشبختی شما در این است که دو سوم زندگی باید باهوش باشی و مواظب کارهایت در زندگی باشی. کلاه سرت نرود و فریبت ندهند و یک سوم هم در زندگی اهل تفاهم باش.با یک ایراد همه خوبی ها را زیر سؤال نبرید. در تربیت فرزند اگر دائم بخواهید تذکر بدهید شخصیت شما اثربخش نخواهد بود. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین