عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
استاد انصاریان:
حجت الاسلام انصاریان با اشاره به اهمیت مسئله اطاعت در اسلام گفت: به جرات می توان گفت کمتر مساله ای در اسلام به اندازه ولایت این همه مورد توجه بوده است.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در مراسم شهادت امام محمد باقر(ع) در مسجد اعظم قم، با اشاره به اهمیت نقش تاریخی امام باقر(ع) در نشر معارف اهل بیت(ع) اظهارداشت: این امام همام در یکی از حساس ترین شرایط تاریخی در جهان اسلام به امامت رسیدند.

وی افزود: نقش مهم و تاریخی ایشان انتقال معارف اهل بیت(ع) به آیندگان و تدوین آنها و همچنین زمینه سازی برای ایجاد پایگاه عظیم تدریس مبانی فقه و تفسیر اهل بیت(ع) توسط امام صادق(ع) بود.

این استاد حوزه  با اشاره به اهمیت مسئله اطاعت در اسلام گفت: به جرات می توان گفت کمتر مساله ای در اسلام به اندازه ولایت این همه مورد توجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رشد و تعالی انسان بدون ولایت ممکن نیست و هیچ کسی نبوده است که بدون تولی و الگو قراردادن فرستاده خدا چه در سطح پپیامبران و امامان به سعادت رسیده باشد.

این استاد حوزه با ذکر آیه« اطیعوالله و اطیعوالرسول ...» عنوان کرد: خداوند اطاعت پیامبر(ص) واوالامر خود را برای مومنان واجب گردانید تا آنها هیچگاه از مسیر اعتدال و مسیر بندگی خارج نشوند.

وی گفت: یکی از موهبت های خداوند به انسان ها هدیه گرانبهای قرآن و عترت بود؛ قرآن بود که توسط خداوند به پیامبر(ص) نازل شد و باعث شد که عنصر وحدت بین مسلمین باشد؛ بدون شک  اگر قرآن نبود یک میلیارد تفسیر جداگانه از دین وجود داشت.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: حتی در روایات ائمه (ع)هم یکی ازمواردی که خود اهل بیت(ع) ذکر کرده اند این است که روایات ما منطبق بر قرآن است و ما نیز در شناخت احادیث ثقه از همین روش استفاده می کنیم.

وی در پایان به ذکر مصیب حضرت امام محمد باقر(ع) پرداخت.

 


منبع:حوزه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین