عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
همزمان با ایام ذی‌الحجه صورت گرفت
همزمان با ایام مبارک ذی‌الحجه «آنا مالگورزاتا» از کشور لهستان در حرم ثامن‌الحجج(ع) به اسلام و مذهب شیعه تشرف یافت.
عقیق: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در این جلسه تشرف ابتدا در مورد دین اسلام، اصول دین، نحوه گفتن شهادتین و ورود به مذهب تشیع توضیحاتی ارائه شد و این بانوی تازه مسلمان شده، با گفتن شهادتین به دین اسلام و مذهب تشیع مشرف و این دین آسمانی را به عنوان دین اصلی خود پذیرفت.

این بانوی لهستانی اظهار کرد: با تحقیقاتی که در ارتباط با دین اسلام انجام دادم، دریافتم که در دین اسلام فرصت‌های زیادی برای نزدیک شدن به خدا وجود دارد.

وی گفت: وقتی وارد حرم امام رضا(ع) شدم جلوه‌های معماری و آیینه‌کاری بسیار برایم جالب و شگفت انگیز بود و خلوص و یکرنگی این فضای معنوی، من را مجذوب خود کرد.

آنا مالگورزاتا تصریح کرد: گویی در حرم امام رضا(ع) زندگی جاریست‌، برخلاف کشورهای غربی و اروپایی که مملو از ساختمان‌های رنگارنگ و جاذبه‌های مادی ‌است، اما انسان احساس آرامش و امنیت ندارد.

وی افزود: صمیمیت و دوستی خانواده‌های ایرانی و در کنار هم زیستن آنان بسیار برایم جالب و شگفت‌انگیز است.

این بانوی لهستانی در ارتباط با حجاب بیان کرد: با توجه به اینکه سال‌ها حجاب را در زندگی تجربه نکرده بودم ابتدا برایم کمی سخت بود اما وقتی حجاب را قبول کردم، متوجه شدم که مسئله بسیار ساده‌ای است و به راحتی با آن کنار آمدم و در واقع حجاب را نقطه اتصالم به دین اسلام می‌دانم.

وی خاطرنشان کرد: کلیسا فضای خشکی دارد که حتی کودکان هم باید به طور رسمی بنشینند و مراسم را نظاره کنند اما با مشاهده مردم در این فضای روحانی و مقدس هیچ کس معذب نیست و کودکان با شادمانی رفت و آمد می‌کنند و از این فضا لذت می‌برند.

این بانوی لهستانی دلیل تشرف خود به دین مبین اسلام را آشنایی با آقایی پاکستانی‌الاصل ذکر کرد و افزود: به زودی قرار است با این جوان پاکستانی‌الاصل مسلمان که خانواده وی ساکن ایران هستند، ازدواج کنم.

در پایان این جلسه از طرف مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، هدایای فرهنگی شامل، کتاب‌های آشنایی با دین اسلام و اصول اعتقادات و ماکت دست خط امام رضا (ع) به ایشان اهدا شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین