عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۲۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
در این سه شب دسته های سینه زن در صحن های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه جانسوز کربلای حسینی برپا می کنند.
عقیق:بنا به سنت دیرینه جمعی از هیأت های عزاداری از سراسر کشور در ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) فرستاده امام حسین علیه السلام به شهر کوفه، به مدت سه شب در قالب دسته های عزادار به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) مشرف شده و به برگزاری مراسم عزاداری می پردازند.



در این سه شب دسته های سینه زن در صحن های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه جانسوز کربلای حسینی برپا می کنند.

بر اساس این گزارش، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) همانند سنوات گذشته در آستانه فرارسیدن ایام مسلمیه، با انجام تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم در حرم مطهر و همچنین تجهیز واحدهای مختلف اعم از انتظامات، دفاتر خدمات زائر، امور فنی، دارالشفاء کوثر، اماکن متبرکه، روابط عمومی و... در این شب ها، آمادگی های لازم را برای حضور هیأت های عزادار و عاشقان آل الله فراهم آورده است.

این مراسم از چهارشنبه شب، 9 مهرماه تا جمعه شب 11 مهرماه پس از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.
 
روزشمار حرکت حضرت مسلم به کوفه تا شهادت

15 رمضان 60: رسیدن هزاران نامه دعوت به دست امام،سپس فرستادن مسلم بن‏ عقیل به کوفه برای بررسی اوضاع

5 شوال 60: ورود مسلم بن عقیل به کوفه،استقبال مردم از وی و شروع آنان به بیعت

11 ذی قعده 60: نامه نوشتن مسلم بن عقیل از کوفه به امام حسین و فراخوانی به ‏آمدن به کوفه

8 ذی حجه 60: دستگیری هانی،سپس شهادت او، خروج مسلم بن عقیل در کوفه با چهار هزار نفر،سپس پراکندگی‏ آنان از دور مسلم و تنها ماندن او و مخفی شدن در خانه طوعه. تبدیل کردن امام حسین‏«ع‏» حج را به عمره در مکه، ایراد خطبه برای مردم و خروج از مکه همراه با 82 نفر از افرادخانواده و یاران به طرف کوفه.

9 ذی حجه 60: درگیری مسلم با کوفیان،سپس دستگیری او و شهادت مسلم  بر بام‏ دار الاماره کوفه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین