عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کار نصب خشت‌های مطلای نمای داخلی ایوان باب المراد اخیراً به اتمام رسیده که تا عید غدیر نصب آن‌ها به پایان رسیده و رونمایی خواهد شد.
عقیق:سرپرست طرح طا‌ها از اتمام روند بازسازی ایوان باب المراد حرم مطهر امامین جوادین در کاظمین خبر داد.

«محمد کریمی» در این باره گفت: کار نصب خشت‌های مطلای نمای داخلی ایوان باب المراد اخیراً به اتمام رسیده و با نصب ۱۴ کتیبهٔ باقیمانده مراحل بازسازی این ایوان تکمیل شده و آماده رونمایی است.

وی ادامه داد: این ۱۴ کتیبه قلمزنی و میناکاری شده اسماء ائمه معصوم علیهم السلام هستند که کار ساخت آن‌ها در ایران انجام شده و عملیات آبکاری آن‌ها در کارگاه کاظمین صورت می‌گیرد که تا عید غدیر نصب آن‌ها به پایان رسیده و رونمایی خواهد شد.

سرپرست طرح طا‌ها کمیته صنعتی و هنری ستاد با بیان اینکه بازسازی دو ایوان باب القبله و باب القریش نیز مراحل طراحی را سپری می‌کنند گفت: طراحی هنری این ایوان‌ها شکل گرفته و طراحی صنعتی شامل تخمین تعداد خشت‌ها و ابعاد آن‌ها در حال تکمیل است که پس از اتمام ایوان باب المراد به طور همزمان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی تولید قطعات ساقه و محرابی‌های گلدسته‌های حرم مطهر خاطرنشان کرد: در فرآیند بهسازی خشت‌های گلدسته‌های حرم مطهر تولید قطعات خاتمه یافته و با آبکاری خشتهای محرابی عملیات نصب نیز شروع می‌شود.

لازم به ذکر است که بازسازی نمای بیرونی ایوان باب المراد حرم مطهر امامین جوادین در خرداد ماه امسال انجام شده بود.










ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین