عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۰۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
سخنرانی حجت الاسلام علوی تهرانی و مداحی حاج حسن خلج و حاج مهدی عزیزیان در حسینیه جلوه
بین دوست داشتن و اطاعت کردن فرق است. ما همه اهل بیت را دوست داریم اما اطاعت نمی کنیم. چیزی که مهم تر از دوست داشتن علی است اطاعت کردن و پیروی از علی است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هیئت هفتگی حسینیه جلوه به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام علوی تهرانی و مداحی حاج حسن خلج و حاج مهدی عزیزیان برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام علوی تهرانی را بخوانید؛

_ پیامبر در روایتی به جابر، پنجمین وصی خود را امام باقر(ع) معرفی می کند. و حضرت به جابر می فرماید که تو او را درک خواهی کرد و بعد سلام من را به پنجمین وصی ام برسان. ایشان وصی های خود را به ترتیب معرفی می کند و برای معرفی نفر دوازدهم مقدمه ای را بیان می کند که می فرماید نفر دوازدهم هم نام من است. حجت و دلیل خدا در روی زمین است.

_ فرزند یازدهمین جانشین من، ابن الحسن حجت بن الحسن می باشد. ایشان همان کسی است که خدا به واسطه او شرق و غرب عالم را به پیروزی خود در می آورد. آن همان آقایی است که از منظر دوستانش غیبت می کند. غیبتی که از دوستداران ولایتش غایب نمی ماند.

_ تصریح شیعه در اولی الامر مسئله دوازده امام است ولی توجه اهل سنت به اولی الامر معصوم است. که باید پرسید که معصوم کیست؟

_ از جناب صدوق در روایتی است که اولی الامر در تفسیر قرآن فرزندان علی و فاطمه تا روز قیامت می باشند.

_ ما از دین هر چه را بخواهیم انجام می دهیم و دین خدا خواسته را اطاعت نمی کنیم . اگر دین خدا خواسته را اطاعت کنیم در رفتارمان باید شباهتی به بزرگان دین باشد چون ما برای دین خود تعیین تکلیف می کنیم.

- اهل ایمان رفتارهایشان مشخص است و کسانی هستند که نه تخلف از اهل بیت می کنند و نه تقدم. اما ما یک جاهایی تقدم از اهل بیت داریم و یک جاهایی تخلف از اهل بیت می کنیم.

_ بین دوست داشتن و اطاعت کردن فرق است. ما همه اهل بیت را دوست داریم اما اطاعت نمی کنیم. چیزی که مهم تر از دوست داشتن علی است اطاعت کردن و پیروی از علی است. آن چیزی که برای ما تکلیف شده است پیروی کردن است.

_ ما علی را به خاطر خودمان دوست داریم چون می خواهیم شفاعتمان را بکند و حوائجمان را بدهد. ما خودخواه هستیم. ما باید علی را به خاطر خودش دوست داشته باشیم. این جاست که مرزهای اعتقادی معلوم می شود. ما غالباً اهل بیت را به خاطر خودمان دوست داریم.

_ کمترین چیزی که بندگان به آن گمراه می شوند این است که حجت خدا را نمی شناسند و شاهد حضرت حق را بر بندگان نمی شناسند. آنها کسانی هستند که خدا امر به اطاعت آنها کرده است و سرپرستی و رهبری آنها را بر همه واجب کرده است. روزی که خدا عمر پیامبر(ص) را می گرفت آخرین حرف پیامبر این بود که من بین شما دو چیز را باقی می گذارم و هرگز گمراه نمی شوید اگر تمسک و پیروی از اینها بکنید. آن دو چیز کتاب خدا و  اهل بیت من است. خدای لطیف و خبیر به من پیغام داد که این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا روز قیامت در حوض کوثر با هم جمع شوند. این دو از همه جهات مانند هم هستند و از هم جدا نمی شوند.

_ مطمئن ترین ردپا در دنیا ردپای پیامبر و آل پیامبر علیهم السلام است .این نباید یک تابلویی در منزلمان باشد بلکه باید در رفتار از آنها پیروی کنیم. باید کاری کنیم که یک مرهمی بر دل صاحب الزمان بگذاریم.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
0
0
چرا همه تیتر هایی که میزنید سوالیه؟؟؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین