عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
مداحی حاج محمدرضا طاهری، حاج محمود کریمی و کربلایی حسین طاهری در مسجد الهادی(ع)
محضر آیت الله بهجت آمدند و گفتند آقا به ما درس اخلاق بدهید، ایشان مطلبی را فرمودند: این گروه رفتند و دوباره مدت دیگری برگشتند، آقا به ما درس اخلاق بدهید...
گزارش تصویری مراسم

به گزارش عقیق، در شب شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت جواد الأئمه علیه السلام مراسم سخنرانی، عزاداری و سینه زنی در مسجد الهادی و به همت هیئت ثارالله برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی سخنرانی کرد، حاج محمدرضا طاهری اشعاری را در روضه و مدح حضرت امام محمدتقی صلوات الله علیه خواند و حاج محمود کریمی و کربلایی حسین طاهری به مداحی پرداختند.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام مومنی را بخوانید:

* جامع ترین و کامل ترین دستورات برای رسیدن به حیات طیبه، دنیا و آخرت در شریعت مقدس بیان شده است. کسانی که طالب اند به سعادت دنیا و آخرت نائل بشوند، فقط لازم است از این عقدنامه هایی که اولا در قران، ثانیا ذیل قران و روایات معصومین علیهم صلوات الله آمده بهره ببرند و استفاده بکنند. تمام راه های اصلی و فرعی خیر در همین روایات ائمه معصومین علیهم صلوات الله است.

* بعضی از دستورات هست که افراد باید در سنین جوانی برای خودشان ملکه بکنند، به باور برسند، عمل بکنند، این دستورات از جلوی آنها دور نشود، زندگی شان را بر اساس این بیانات برنامه ریزی بکنند، اگر انسان در جوانی به این دستورات برسد، و برایش ملکه شود، در همان دوران جوانی به درجات بالا می رسد. کلماتی که از حضرت جواد علیه الصلوة و السلام رسیده است، از این مقوله است.

* فردی آمد محضر حضرت عرض کرد به من توصیه ای بفرمایید، وجود نازنین حضرت جواد علیه السلام مطلبی را همان ابتدا به این فرد بیان کردند، نکته ای که در این روایت هست این است که اولا انسان باید پیوسته اهل این مطلب باشد که از افراد شایسته طلب موعظه بکند. امام جواد علیه السلام می فرماید: مؤمن نیاز به موعظه دارد و اگر کسی او را موعظه بکند، می پذیرد، موعظه و تذکر به انسان نورانیت می دهد.

* در ادامه روایت آمده است که امام جواد علیه السلام فرمودند: اگر توصیه ای بکنم قبول هم می کنی؟ یعنی اهل عمل هستی؟ محضر آیت الله بهجت آمدند و گفتند آقا به ما درس اخلاق بدهید، ایشان مطلبی را فرمودند: این گروه رفتند و دوباره مدت دیگری برگشتند، آقا به ما درس اخلاق بدهید: فرمود اگر آمده اید که من بگویم و شما بشنوید و دگر بار بگویم و شما بشنوید من معذورم، یعنی اگر فقط در حد شنیدن است، من معذورم، باید اهل عمل باشی. آن فرد هم به امام گفت: بله، می پذیرم. چهار مطلب را امام جواد علیه السلام ذکر کردند که بسیار اهمیت دارد، اول اینکه برای خودت بستر صبر پهن کن و به صبر تکیه بده، در زندگی صبور باش، خدا برای رسیدن به هرچیزی راهی قرار داده است چرا به بی راهه برویم؟ صبر هم از سه جهت حائز اهمیت است: یک، صبر در عبادت، نمار اول وفت خوان بشو و صبوری هم به خرج بده، بعد ببین چقدر رشد می کنی و خدا لذت عبادت را به تو عطا می کند.

* ماه محرم در پیش است با خودمان عهد ببندیم از شب اول محرم تا آخر ماه صفر یا حداقل یک چله، به یاد نماز شب خوان کوفه و کربلا یک چله نماز شب بخوانیم. دوم: صبر در مصیبت، در بلاهایی که در دنیا برایمان پیش می آید صبوری به خرج بدهیم. سوم: صبر در معصیت، می توانی گناه بکنی اما نمی کنی.

* دوم اینکه امام جواد علیه السلام می فرمایند: انسان باید با فقر قرین باشد یک معنایش این است که از حال فقرا مطلع باشیم، یک معنی دیگر هم که اولیاء الهی به آن اشاره کرده اند این است که پیوسته باید خودمان را فقیر الی الله بدانیم یعنی در خانۀ خدا دست دراز بکنیم و این از نماز شروع می شود. سوم: اینکه شهوات را رها بکنید، به مطلق زیاده طلبی، شهوت می گویند، به حداقل ها در زندگی قناعت بکنید. هرنوع زیاده طلبی حتی از نوع حلال انسان را از رسیدن به حقایق باز می دارد. نکته چهارم: اینکه مخالف هوای نفس عمل بکنید، هرچه نفست به آن توصیه می کند دقیقا برعکسش را عمل بکن.

* من خدمت یکی از مراجع تقلید رسیدم و گفتم: آقا ماحصل عمرتان را در اختیار من قرار می دهید؟ ایشان دو مطلب بسیار مهم و کلیدی به من فرمودند: نماز اول وقت و احترام به پدر و مادر، دنیا و آخرتتان را آباد می کند. این ماحصل عمر است. از تجربه دیگران استفاده بکنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین