عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۷۹۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
امام جمعه سپيدان گفت: شيخ محمد حسن شريف قنوتي كه مقام معظم رهبري لقب شيخ شريف را به وی دادند نخستین شهيد روحاني بود كه يادواره این شهید بزرگوار 24 مهرماه در شهرستان سپيدان برگزار مي‌شود.
عقیق: حجت الاسلام سيد عبدالرحمان موسوي انور، با اعلام این خبر ، درباره این شهید بزرگوار اظهار کرد: شهيد قنوتي از سال 1359 در جبهه‌ها حضور داشت و گردان‌هاي پارتيزاني و لشكر الله اكبر را براي دفاع از كشور تشكيل داد.

وي ادامه داد: شهید قنوتی، روحاني شجاع، رشيد، مدير و مدبر بود و در جبهه‌هاي جنگ حق عليه باطل جزو نيروهاي شجاع و انقلابي بود و مقام معظم رهبري در وصف اين شهيد بزرگوار فرمودند اگر شيخ شريف زنده بود خرمشهر هرگز سقوط نمي‌كرد.

حجت الاسلام موسوي انوري خاطر نشان كرد: شهيد قنوتي علاوه بر دوران دفاع مقدس در زمان انقلاب نيز يكي از فعالان و مبارزان با رژيم طاغوت بود و همكاري با فدائيان اسلام و شهيد نواب صفوي، فعاليت در استان‌هاي فارس، خوزستان، اصفهان، قم و شهر بروجرد، ممنوع المنبر شدن به دليل مبارزات و فعاليت عليه رژيم طاغوت از جمله خدمات‌ شهيد قنوتي به انقلاب اسلامي است.

امام جمعه سپيدان افزود: شهيد قنوتي در فعالیت‌های اجتماعی حضوري گسترده داشت و يكي از مبلغين برجسته قبل از انقلاب بود.

حجت الاسلام موسوي انور گفت: شيخ شريف يكي از شاگردان آيت الله گلپايگاني بود و در كمك‌رساني به محرومين و مستمندان و رساندن آذوقه به مناطق برف گير سپيدان و كهگيلويه و بوير احمد پيشگام بود.

وي ادامه داد: ساخت مسجد، مهديه، حوزه علميه و حمام در شهرستان سپيدان از فعاليت‌هاي خيرخواهانه اين شهيد بزرگوار در شهرستان سپيدان است.

امام جمعه سپيدان گفت: شهيد قنوتي روحاني ساده و بي‌ادعايي بود كه در ساخت مسجد و ساير بناها لباس روحانيت خود را كنار گذاشته و با لباسي ساده به كمك ساير افراد مي‌پرداخت.

حجت الاسلام موسوي انور خاطر نشان كرد: شهيد قنوتي يكي از طلبه‌هاي فعال در عرصه‌هاي مختلف بود كه در شهرهاي اهواز و قم مشغول به تحصيل بود و 20 سال نيز به عنوان مبلغ در شهرستان سپيدان به تبليغ مي‌پرداخت.

وي در ادامه گفت: هدف از برگزاري اين يادواره توسعه و ترويج فرهنگ شهيد و شهادت است و با توجه به سخنان مقام معظم رهبري كه فرمودند: "ياد شهدا از شهادت كمتر نيست" سعي بر افزايش ولايت مداري در حوزه‌ها داريم.

امام جمعه سپیدان بیان کرد: اين يادواره با همكاري سپاه فجر استان فارس، سردار مينايي و دبيرخانه شهيد قنوتي در شهرستان سپيدان برگزار مي‌شود.

حجت الاسلام موسوي انور افزود: هماهنگي با صداو سيماي مركز فارس براي ساخت مستند 3 قسمتي درباره شهيد قنوتي و تهيه سه جلد كتاب در احوالات اين شهيد بزرگوار از جمله ديگر فعاليت‌ها براي زنده نگه داشتن ياد و خاطره وی است.

به گفته حجت الاسلام موسوي انور، يادواره شيخ شريف 24 مهر ماه در سالن شهيد قنوتي شهرستان سپيدان برگزار خواهد شد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین