عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۸

عقیق: زيارت عاشورا اگرچه به حسب ظاهر از امام باقر و امام صادق (ع)نقل شده؛ اما در واقع اين زيارت از ناحيه خود خداوند متعال نازل شده و از احاديث قدسى است. حضرت احديّت به ذات مقدس خود قسم خورده كه هر كس امام حسين عليه السلام را با اين زيارت ، از دور يا نزديك زيارت كند، زيارت او را مى پذيرم و خواهش و حاجت او را برآورده مى كنم و فوز به بهشت و آزادى از جهنم را به او عطا مى كنم و شفاعت او را در حق هر كس كه بخواهد قبول مى نمايم.

شفاعت امام حسین(ع) در پیشگاه خدا توسط زیارت عاشورا

آیت الله سید احمد زنجانی ازاستادش آیت الله شیخ عبدالکریم حائری چنینی نقل می کند :

من و آقای میرزا علی آقا شیرازی و آقای سید محمد سنگلجی در سامرا شب در پشت بام در محضر آیت الله میرزا محمد تقی شیرازی درس می خواندیم.

در آن وقت بیماری وبا در عراق آمده بود  و بسیاری مرده بودند . در این میان  آیت الله  سید محمد فشارکی  در حالی که ناراحت بود نزد ما آمد و به ما فرمود: آیا شما مرا مجتهد می دانید ؟ عرض کردیم : بله .فرمود آیا عادل می دانید ؟ عرض کردیم :آری. فرمود: پس من به همه ی شیعیان سامرا حکم کردم که  هر یک از آنها  زیارت عاشورا را به نیابت از مادر امام عصر«عج» بخوانند و آن خاتون را نزد فرزندش امام زمان(ع) شفیع قرار دهند تا آن حضرت در پیشگاه خدا شفاعت کنند که خداوند سامرا را از بیماری وبا نجات دهد . آقای حائری فرمود: همین که این حکم صادر شد چون مردم در ترس و وحشت بودند همه ی شیعیان ساکن در سامرا زیارت عاشورا را خواندند در نتیجه حتی یک نفر از شیعیان فوت نشد در حالی که هر روز ده پانزده نفر از غیر شیعه می مردند.

نتیجه ی درخشان مداومت به زیارت عاشورا

آیت الله محلاتی شیرازی از شاگردان برجسته ی میرزای شیرازی در سال 1315 (ه.ق) به شیراز هجرت کرد و در آنجا از مراجع بود تا اینکه در سفر24 سال 1336(ه.ق) از دنیا رفت.

 این بزرگوار به خواندن زیارت عاشورا علاقه شدیدی داشت به طوری که سی سال آخر عمر هر روز زیارت عاشورا را می خواند. اگر بر اثر بیماری یا علل دیگر قدرت بر خواندن آن را نداشت نایب می گرفت . یکی از علمای آن عصر که مرجع تقلید عرب ها و گروهی از شیعیان عراق بود، به نام عالم زاهد آیت الله شیخ جواد عرب در شب 26 صفر در عالم خواب عزرائیل را دید. پس از سلام از او پرسید :از کجا می آیی ؟ او در پاسخ گفت: از شیراز. روح میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم.  او پرسید: روح او در عالم برزخ چگونه است ؟  عزرائیل گفت : در بهترین حالات دارای مقام عالی، در باغ های بهشت به سر می برد. از عزرائیل پرسید: او به چه دلیل به این مقام رسید؟ عزرائیل گفت: به خاطر مداومت بر زیارت عاشورا  و توسل به امام حسین (ع).  وقتی آشیخ جواد عرب از خواب بیدار شد، فردای آن روز به محضر آیت الله العظمی میرزا محمد تقی شیرازی رفت و خواب خود را برای او  تعریف کرد. میرزای شیرازی گریه کرد و  فرمود: میرزای محلاتی از دنیا رفته است او استوانه ی فقه بود . به او عرض کردند : شیخ خوابی دیده شاید تعبیر او چیز دیگزی باشد . میرزای شیرازی فرمود : آری خواب است اما خواب شیخ جواد عرب قابل قبول است  و از خواب های مردم عادی نیست.   فردای ان روز تلگرافی به نجف می رسد که میرزای محلاتی فوت کرده است . واین نیز نمونه ای از کرامت امام حسین علیه السلام است.

پایبندی به دستورات اسلام و دیدار سیدالشهداء(ع)

در مورد خواندن زیارت  عاشورا و توسل برقراری رابطه با امام حسین (ع) در پرتو زیارت عاشورا و نتایج درخشان آن سخن بسیار است. در اینجا نظر شما را به یک نمونه ی دیگر جلب می کنیم.

عصر رضا خان پهلوی بود. او فرمان اجباری داده بود که زن ها بی حجاب از خانه بیرون آیند. این فرمان به فرمان (فرمان کشف حجاب) معروف شد. یکی از بانوان باعفت که در مشهد زندگی می کرد.تصمیم گرفت از خانه بیرون نیاید . ماموران چادرها را می کشیدند و می بردند. او با تحمل و رنج سالها خانه نشین شد و حریم خود را حفظ کرد. یکی از علمای عصر  آن زمان به نام آیت الله سید باقر سیستانی عاشق امام زمان (عج) بود. همواره آرزوی دیدار آقا را داشت و برای دیدار ایشان کارهای بسیاری می کرد ولی نتیجه نگرفت.تا اینکه تصمیم گرفت چهل جمعه در مشهد و هر جمعه در یکی از مساجد مشهد زیارت عاشورا بخواند به قصد وصول به این آرزو  .

چهلمین جمعه پس از خواندن زیارت عاشورا و توسل به امام حسین (ع) از مسجد خارج شد.حیران قدم می زد و برای دیدن آقا به هر سو می نگریست. ناگهان نوری که از میان خانه ای ساطع بود نظر او را جلب کرد. در خانه را زد و صاحب خانه در را باز کرد و اجازه داد داخل خانه شود. و معلو م شد آن خانه ی همان زن با عفاف است که از خانه بیرون نیامده است  و او همان روز از دنیا رفته است.

آیت الله سید باقر سیستانی دید آن نور از یکی از اطاق های آن خانه  است. همراه صاحب خانه به آن اطاق رفتیم. در آنجا جنازه ای را مشاهده کردیم  و در کنار آن جنازه سید نورانی را دیدند. دریافت که آن نور از همان سید است و آن سید ولی عصر (ع) می باشد.

 آقای سیستانی می گوید منقلب شدم و به سویش شتافتم. سلام عرض کردم و آقا جواب داد  و به من فرمود: «چرا اینگونه دنبال من می گردی ؟ و آن همه رنج ها را تحمل کردی. مثل این خانم :اشاره به جنازه  باشید تا من دنبال شما بیایم.»

سپس فرمود:صاحب این جنازه بانویی است که در عصر کشف حجاب هفت سال حریم عفت خود را از دزدان غارتگر حجاب حفظ کرده و از خانه اش بیرون نیامده است. اینگونه به دستورات اسلام پایبند باشید تا من به سراغ شما بیایم.

به این ترتیب آقای سیستانی به برکت زیارت عاشورا هم به دیدار آقا رسید و هم دستور مهم آقا را دریافت.

اثر شگفت انگیز زیارت عاشورا

مرحوم آیت الله العظمی شیخ محمد علی اراکی فرمود:مرحوم کمپانی با خود قرار گذاشته بود هر روز زیارت عاشورا  را بخواند و سایر کارهایش  مانند تدریس  و تقریر بحث ها و تهجد و نماز های نافله و ... را نیز انجام دهد  حتی از در گاه خداوند خواسته بود  در آن روز که مقدر شده روز آخر عمرش باشد خواندن زیارت عاشورا یش  ترک نشود آن را بخواند بعد فوت کند. اتفاقا آن روز آخر عمرش بود  زیارت عاشورا را خواند و شبش فوت کرد.


کدخبرنگار:211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین