عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۶۱۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
اين «حديث كساء» نيست كه ائمه(ع) را از گناه و خطا منزّه مى‏ شمارد بلكه «آيه تطهير» است...

عقیق:حديث كساء، چهارنفر ازخانواده پيامبر صلى الله عليه و آله را شامل مى‏ شود و آن‏ها را از گناه منزّه مى‏ داند، چه دليلى بر عصمت بقيه امامان وجود دارد؟
پاسخ‏
اوّلًا: اين «حديث كساء» نيست كه ائمه(ع) را از گناه و خطا منزّه مى‏ شمارد بلكه «آيه تطهير» است و در اين‏كه اين آيه در حق اين چهار نفر نازل شده، جاى هيچ بحث نيست و روايات مربوط به آن، در حدّ تواتر است.

ثانياً: عصمتِ ديگر پيشوايان، به وسيله امام پيشين ثابت شده است.
هر امامى به امامت امام بعد از خود تصريح كرده و چون خود معصوم است و بر عصمت امام بعد از خود گواهى داده، سلسله عصمت حفظ مى‏ شود. البته اين يكى از راه‏هاى ثبوت عصمت امامان است. در اين‏جا راه‏هاى ديگرى نيز هست كه تفصيل آن را موكول به وقت ديگر مى‏ كنيم؛ مانند آن‏كه «وجوب اطاعت اولى الأمر» در آيه مباركه، بدون قيد و شرط، نشانه عصمت اين گروه است، حال اين گروه معصوم كيست، بايد گفت جز اين دوازده تن، مصداق ديگرى در خارج ندارد


پی نوشت:

پاسخ جوان شيعى به پرسشهاى وهابيان، ص ۱۱۹ .

منبع:افکار

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین