عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
رئيس ستاد حج سازمان صداوسيما در تشريح برنامه‌هاي رسانه ملي و شبكه قرآن و معارف سيما در ايام حج گفت: با وجود كاهش سهميه، برنامه‌‌هاي ايام حج به گونه‌اي انجام خواهد شد تا بتوانيم همانند سال‌هاي گذشته، عملكرد قابل قبولي داشته باشيم.
عقیق:به نقل از ايكنا،‌حسن گروسي، رئيس ستاد حج و زيارت سازمان صداوسيما يا بيان اينكه رقم قابل توجهي از سهميه امسال سازمان صداوسيما در حج تمتع كم شده است، گفت: با وجود كاهش سهميه، به گونه‌اي برنامه‌ريزي كرده‌ايم تا بتوانيم همانند سال‌هاي گذشته خوب كار كنيم زيرا حج، يك كنگره عظيمي است كه مورد توجه مردم ما بوده و اخبار و رويدادهاي آن را دنبال مي‌كنند.
مدير شبكه قرآن و معارف سيما افزود: با توجه به عملكرد رسانه‌ها در خصوص حج تمتع، بخش عمده‌اي از كارهاي رسانه ملي با محوريت پخش برنامه‌هاي حج و استفاده از ظرفيت‌هاي بين‌المللي و پخش از شبكه‌هاي داخلي و خارجي مانند الكوثر، العالم و… دنبال مي‌شود.

استقرار گروه اعزامي صدا و سيما در عربستان

وي با بيان اينكه گروه اعزامي از سازمان صدا و سيما از دو هفته پيش در مدينه مستقر شده است، گفت: طي ارزيابي‌هاي صورت گرفته، همكاران اعزامي از صداوسيما در شرايط خوبي مستقر شده‌اند و همكاران ما در حوزه‌هاي برون‌مرزي، صداوسيما، ارتباطات، مجريان شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني و… فعاليت‌هاي خود را از همان ابتداي استقرار آغاز كرده‌اند.

گروسي ادامه داد: مراسم برائت از مشركان از شبكه يك، شبكه قرآن و معارف سيما و شبكه تلويزيوني اينترنتي لبيك پخش مي‌شود و تمامي توليداتي كه در عربستان ضبط خواهد شد در اختيار شبكه‌هاي تلويزيوني و راديويي قرار مي‌گيرد.

ارتباط زنده مجريان رسانه ملي با شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني در ايام حج

مدير شبكه قرآن و معارف سيما ادامه داد: همچنين ارتباط زنده مجريان ما با شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني چند روزي است كه برقرار شده و اين ارتباطات در ايام حج به اوج خود مي‌رسد.

گروسي در ادامه گفت: برنامه «روضه رضوان» از شبكه دو سيما هفته‌اي دو بار پخش مي‌شود، برنامه «با كاروان» از شبكه يك سيما و هفته‌اي دو برنامه پخش مي‌شود. دعاهاي كميل نيز هر هفته از شبكه قرآن و معارف سيما پخش مي‌شود و علاوه بر پخش از اين شبكه تلويزيوني، طي برنامه‌ريزي صورت گرفته هر هفته از يكي از شبكه‌هاي سراسري نيز پخش مي‌شود.

پخش «حلقه‌هاي توسل» از شبكه قرآن سيما

وي بيان كرد: برنامه «حلقه‌هاي توسل» ويژه برنامه حج و زيارت است كه توسط گروه اعزامي سازمان صداوسيما به عربستان توليد و هفته‌اي دو شب از شبكه قرآن و معارف سيما پخش مي‌شود؛ نماهنگ‌هاي زيادي نيز توسط گروه اعزامي در حال توليد است كه «حس آرامش»، «امين وحي»، «بغض بقيع»، «دستم را بگير»، «شكرانه» از جمله اين نماهنگ‌ها هستند كه «شكرانه» كار ويژه‌اي بود در رابطه با شكرگزاري زائران ايراني حاضر در مدينه منوره به درگاه خداوند كه براي سلامتي مقام معظم رهبري انجام شد.

۵۰ ارتباط زنده از مدينه با بخش‌هاي خبري صداوسيما تاكنون

گروسي افزود: ارتباط زنده با بخش‌هاي مختلف خبري از ديگر برنامه‌هايي است كه طي حضور گروه اعزامي از سازمان صداوسيما در عربستان انجام مي‌شود كه براين اساس مجريان ما تاكنون ۵۰ مورد ارتباط زنده با بخش‌هاي خبري صداوسيما داشته‌اند. در بخش خبر راديو ۱۲ مورد برنامه داشته‌ايم و خبرهاي مكتوب نيز در كنار خبرهاي صوتي و تصويري منعكس مي‌شود.

وي ادامه داد: حدود هزار دقيقه برنامه خام نيز در حوزه خبر توليد شده كه برنامه‌سازي مي‌شود و به زودي در بخش‌هاي خبري پخش مي‌شود؛ ارتباطات زنده راديويي نيز بيش از ۸۰ مورد و نزديك به ۸۰۰ دقيقه تا به امروز بوده است.

توليدات گروه اعزامي رسانه ملي به حج از طريق سايت لبيك منتشر مي‌شود

مدير شبكه قرآن و معارف سيما گفت: در بخش برون مرزي نيز گزارش‌هاي صوتي و تصويري به صورت دائم ارسال و از شبكه‌هاي مختلف برون مرزي پخش مي‌شود. همچنين عمده كارهايي كه توسط گروه اعزامي توليد مي‌شود در سايت لبيك و فضاي مجازي منتشر و در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: از سال‌هاي گذشته نيز كارهاي مستند، داستاني، نماهنگ، گزارش و… توليد شده كه در اختيار شبكه‌هاي سيما قرار گرفته تا به فراخوان رويكرد و وظيفه خود پخش كنند. برنامه‌هايي كه طي سال‌هاي گذشته ضبط شده از شبكه‌هاي يك، دو، سه، چهار، پنج، شبكه قرآن و معارف سيما، سه كانال شبكه جام جم پخش مي‌شود.

گروسي در ادامه اين بخش از سخنان خود گفت: دعاي عرفه در سرزمين عرفات از شبكه يك سيما و شبكه لبيك پخش مي‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین