عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
مداحی حاج عبدالرضا هلالی و حاج مهدی کمانی در هیئت الرضا
مسأله محبت یک شاخه ای از تنه معرفت است. هر شخصی به یک طریقی به معرفت الله می رسد که این ها به فطرت انسان برمی گردد و به نوع ارتباطی که با خدا برقرار می کند.

صوت مراسم

عقیق:مراسم هفتگی هیئت الرضا(ع) با حضور جمع زیادی از شیفتگان اهل بیت(ع) در حسینیه موسی بن جعفر(ع) برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام سید امیر صدری سخنرانی کرد و در ادامه حاج عبدالرضا هلالی و حاج مهدی کمانی مداحی کردند.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام صدری را بخوانید؛

 _ خلق دین و وضع دین در جوامع مختلف انسان ها به دلیل ایجاد ارتباط انسان با خالق خودش می باشد. در این ارتباط انسان با خدا دو عامل اصلی مؤثر است .ما نگاه می کنیم که در هر زمانی که خدا انسان هایی را قرار داده برای اینها دین و فرستاده ای را قرار داده است.خدا دین را برای این قرار داده که ما انسان ها با خودش یک ارتباطی داشته باشد.

_ عامل اول معرفت و دومین عامل محبت است. که قبل از معرفت به امام زمان انسان باید خالق امام زمان را بشناسد. در محبت های دنیایی، محبتی قوی تر و پایدارتر است که پشتش یک شناخت قوی تری باشد. مسأله محبت یک شاخه ای از تنه معرفت است. هر شخصی به یک طریقی به معرفت الله می رسد که این ها به فطرت انسان برمی گردد.

_ ممکن است جلوه های دنیا محبتی ایجاد کند اما عقل سلیم و ادیان الهی آن محبتی را تایید می کنند که به کمال و جمال معطوف شود. نهایت کمال و جمال، همانا ذات خداوند است. یعنی محبت به خود خدا.

_ کسانی خداوند را از ترس جهنم و آتش عبادت می کنند، عده ای برای رسیدن به بهشت و نعماتش و اما عده ی کمی برای خود خدا و از سر محبت به او، عبادتش می کنند که اینها هستند که مقربند.

_ باید به خود خدا و به رسول و حبیب خداوند محبت پیدا کرد. چرا که از اثرات دوست داشتن پیامبر این است که در روز قیامت که هرکسی با آنچه که دوست دارد محشور می شود. همچنین پیامبر 20مزیت برای دوست داشتن رسول الله و اهل بیتشان برشمردند که 10تای آن دنیایی است مانند سخاوت و زهد. و 10تای آن اخروی است مانند حرام بودن آتش جهنم بر محب اهل بیت و نداشتن میزان در روز حساب.

_ طبق آیه ی قرآن کریم، پیامبر اکرم هیچ اجری جز محبت به نزدیکانشان از مردم دریافت نمی کنند. از ابن عباس، راوی موثق حدیث در نزد شیعه و سنی پرسیدند نزدیکان پیامبر چه کسانی هستند؟ گفت از خود پبامبر پرسیدم، ایشان فرمودند فاطمه و علی و حسن و حسین (علیهم السلام).

_ جوانی، پیامبر را بسیار دوست می داشت. هر روز پبامبر را نظاره می کرد و سپس به سر کار خود می رفت. چند روزی گذشت و به دیدن پبامبر نیامد. پبامبر احوال او را جویا شدند و وقتی عزم دیدارش کردند، خبر آوردند که از دنیا رفته است. گفتند انسان امانت دار و معتمدی بود اما از نامحرم پرهیز نداشت؛ حال او چگونه خواهد بود؟ رسول الله فرمودند حتی اگر برده فروش هم بود، به دلیل دوست داشتن من پبامبر، خداوند از گناهانش درخواهد گذشت و جایگاه خوبی خواهد داشت.

_ تنها معصومی که تنها و غریبانه در بستر از دنیا رفتند، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بودند. حتی امام رضا علیه السلام هم که در شام شهادتشان هستیم، هنگام شهادت سر به زانوی امام جواد علیه السلام داشتند. اما امان از لحظه ای که در مقتل آمده والشمر جالس علىٰ صدرک ...

 

 

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
0
2
با سلام خدمت شما عزیزان
لطفا راهنمایی بفرماييد که سخنرانی های حاج آقا عالی در ماه صفر 92 که در بیت الحسین تهران ایراد کردند چطوری میتونم تهیه کنم.آدرس هیات یا شماره ایی از هیات اگه دارید ممنون میشم.محمدرضا عبدی از قم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین