عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
پنج شنبه شب با مداحی حاج عباس حیدرزاده،حاج امیر عباسی و حاج محمدرضا غلامرضا زاده
زائران ايراني در حج امسال چهار نوبت در بين‌الحرمين دعاي كميل گروهي مي‌خوانند كه دومين مراسم آن پنج شنبه شب با حضور زائران ايراني مدينه قبل در بين‌الحرمين پايان پذيرفت.

گزارش تصویری


 عقیق: هزاران زائر ايراني حرم نبوي، پنج شنبه شب  با دلي پيراسته، پروا پيشه و واثق به الطاف خداوندي، فرازهاي دعاي پرفيض كميل را زمزمه كرده و يكصدا نواي «يارب يارب يارب» سردادند.

هزاران زائر ايراني حرم نبوي، در حالي گام در يكي از بهترين و عجيب‌ترين محدوده‌هاي اين عالم نهادند كه خود را براي قرار دادن در معرض چشمه‌سار عشق و عبوديت آماده كرده، كليد رحمت الهي در دست گرفته و مناجات عارفانه مولي‌الموحدين، حضرت علي عليه‌السلام را طوري زمزمه كردند كه قلب و دل را مشحون از سايه‌سار محبت و رحمتي يابند كه چون آبشاري از نور به سوي بندگانش سرازير شده و روح و جسم‌شان را در بر‌گيرد.

مومناني كه همواره و هر كجا كه باشند، در دعاهاشان، اهل بيت عليهم‌السلام را شفيع خود قرار مي‌دهند، اين بار در جوار حرم شريف نبوي و مرقدهاي تابناك ائمه مظلوم بقيع عليهم‌السلام، در حالي كه گنجينه واژگان دعاي روحبخش كميل را مرور مي‌كردند، از زبان اميرمؤمنان خواندند «اللّهمَ اغفر لِيَ الذُّنوبَ الّتي تَحْبِسُ الدُّعاءَ» و آنگاه با خواندن «وَ قَدْ اَتَيْتُكَ يا اِلهى بَعْدَ تَقْصيرى وَ اِسْرافى عَلى نَفْسى مُعْتَذِراً نادِماً مُنْكَسِراً مُسْتَقيلاً مُسْتَغْفِراً مُنيباً مُقِرّاً مُذْعِناً مُعْتَرِفاً…» انواع اقرار به گناه را به زبان جاري ساخته و اولين گام در توسل به درگاه خداوند را برداشتند.

به گزارش عقیق به نقل از  پايگاه اطلاع رساني حج ، انبوه زائران ايراني در صفوف متراكم و در فضايي آرام و معنوي، فرازهاي دعاي پرفيض كميل را زمزمه كرده و در مظلوميت ائمه بقيع عليهم‌السلام گريستند. دعاي كميل زائران ايراني در مدينه با هماهنگي مقامات سعودي و حضور پليس اين كشور برگزار مي‌شود و در طول برگزاري اين مراسم با شكوه، خيابان‌هاي اطراف مسجد النبي (ص) مسدود شده و تنها زائران ايراني اجازه حضور در محدوده محل برگزاري مراسم را داشتند.

اين مراسم راس ساعت۳۰ /۲۱ با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد آغاز شد و در ادامه، مداحان اهل بيت عصمت و طهارت در مدح و منقبت رسول الله (ص) و ائمه مظلوم بقيع (ع) به مديحه‌سرايي پرداختند. پس از قرائت دعاي كميل حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني براي عزت اسلام و مسلمين و حل مشكلات جهان اسلام به درگاه خداوند متعال دعا كرد.

زائران ايراني در حج امسال چهار نوبت در بين‌الحرمين دعاي كميل گروهي مي‌خوانند كه دومين مراسم آن پنج شنبه شب  با حضور زائران ايراني مدينه قبل در بين‌الحرمين پايان پذيرفت.

 

در حاشيه مراسم دعاي كميل مدينه منوره

• در ابتداي مراسم، تلاوت آيات وحي توسط قاري برجسته كشورمان، آقاي مهدي عادلي انجام شد و برنامه با مناجات حاج امير عباسي ادامه يافت. دومين دعاي پر فيض كميل در بين الحرمين در حج ۹۳ توسط حاج عباس حيدرزاده اجرا و با مداحي حاج محمدرضا غلامرضازاده ادامه يافت.

• زائران ايراني در پايان اين مراسم در اقدامي زيبا، فضاي بين‌الحرمين را جارو و نظافت كردند و نظم كاروان‌ها و زائران ايراني در اين مراسم مورد توجه بود.

• نيروهاي پليس سعودي از ساعت‌ها قبل از مراسم در اين محدوده حضور يافته و در اين محدوده مستقر شده بودند. البته اين تدابير همه ساله به منظور جلوگيري از مشكلات احتمالي به هنگام برگزاري دعاي كميل اتخاذ مي‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین