عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
حجت الاسلام صابری گفت: درخواست تحول معنوی و نفسانی، خواهشی است که مهربانی و نگاه خاص اهل بیت(علیهم السلام) را می طلبد.

عقیق:حجت الاسلام صابری اراک در مراسم دعای ندبه در جمع نمازگزاران این مکان مقدس به تشریح انواع نگاه خداوند متعال به بندگان پرداخت و اظهارداشت: خداوند دو نوع نگاه به بندگان دارند، یک نگاه عام و دیگری نگاه خاص.

وی در تبیین آیه «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» اظهار داشت: رحمان و رحیم هر دو معنای مهربانی دارند، خداوند امانت می دهد؛ اما رحمان، مهربانی عام خدا و رحیم مهربانی خاص خداست.

این کارشناس مذهبی مهربانی عام خدا را در عطای رزق مادی به همه خلایق بیان کرد و افزود: ما بارها در دعای ندبه از خدای متعال می خواهیم «وَ انْظُرْ إِلَيْنَا نَظْرَةً رَحِيمَةً ». در واقع در این دعا به ما آموزش داده شده که دنبال نگاه و مهربانی خاص خدا باشیم و به نگاه عام خدا اکتفا نکنیم.

سخنران مراسم، ائمه(علیهم السلام) را مظهر اسماء الهی دانست و گفت: اهل بیت(علیهم السلام) هم، نگاه خاص و عام دارند، «و عَادَتُكُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِیَّتُكُمُ الْكَرَمُ» بیانگر نگاه و مهربانی عام ائمه(علیهم السلام) است.

وی با بیان اینکه رفع حوائج مادی مصداق مهربانی عام اهل بیت(علیهم السلام) است، عنوان داشت: رفع حوائج مادی ساده ترین و پایین ترین درخواست از اهل بیت(علیهم السلام) و دست یابی به مهربانی عام ایشان کار ساده ایست، اما درخواست تحول معنوی و نفسانی، خواهشی است که مهربانی و نگاه خاص اهل بیت(علیهم السلام) را می طلبد.

حجت الاسلام صابری در پایان با ذکر آیه « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَيهِ الْوَسِيلَةَ»(مائده/35) گفت: ما فقط با رعایت تقوا می توانیم به نگاه خاص امام زمان(ارواحنا فداه) دست پیدا کنیم و اگر ایشان به ما نگاه خاص داشته باشند دیگر در تحولات اجتماعی و دنیوی متحول نمی شویم و تغییر هویت و ماهیت پیدا نمی کنیم.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین