عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
مسئول دبیرخانه کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان این که ما به مسئولینی احتیاج داریم که مسجد باور باشند گفت: مسجد یکی از مهمترین پایگاه‌هایی است که در مسائل فرهنگی نقش بسزای را ایفا می‌کند.

عقیق:حجت الاسلام سعید روحانی در آیین اختتامیه اوقات فراغت تابستان 93 قم اظهار کرد: امسال مبهوت برنامه‌های پرشور و خالصانه کانون‌های مساجد قم بودیم.

 وی با بیان این که برنامه‌های امسال کانون‌های مساجد قم بسیار عالی بود گفت: در بازرسی مساجد شاهد بودیم که فعالیت‌ها منسجم، برنامه ریزی شده و هدفمند بودند و در هیچ جایی اثری از کمبود احساس نمی‌شد.

مسئول دبیرخانه کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: این کار خالصانه شما به ما دلگرمی می‌داد و اگر می‌توانستیم کاری انجام دهیم توانش را از فعالیت‌های شما گرفته بودیم.

وی با اشاره به این که کانون‌های فرهنگی مساجد روز به روز قوی‌تر می‌شوند بیان کرد: شاخصه بسیاری از کانون‌های مساجد همراهی ائمه جماعات و هیئت امنا در مساجد بود.

حجت الاسلام روحانی افزود: زمانی که کانون‌های مساجد در خدمت امام جماعت باشند و امام نیز پشتیبان آن‌ها بوده و هیئت امنا نیز از آن‌ها حمایت کند و همچنین کانون‌ها با بسیج هماهنگ باشند موجب می‌شود که کانون‌های مساجد رونق پیدا کنند و اگر یکی از این مولفه‌ها نباشد کانون‌ها کم فروغ تر می‌شوند.

وی بیان کرد: تمام مولفه‌ها با تدبیر مسئول کانون به وجود می‌آید که می‌تواند همکاری همه را برای موفقیت و رونق کانون‌های مساجد جذب کند.

مسئول دبیرخانه کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های کانون‌های مساجد مثال زدنی است گفت: نمایشگاهی که در اردوی اندیشه‌های آسمانی توسط خواهران در مشهد برگزار شد نشان از قوت کار فرهنگی مساجد در استان قم داشت.

وی مطرح کرد: در برابر خداوند خاضع هستیم که توفیق داده در خدمت کسانی باشیم که کار فرهنگی را می‌فهمند و در این راستا باید از مسئولین استانی نیز تشکر کنیم.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه بودجه فرهنگی استان ما پایین است ابراز داشت: استاندار قم قول داده است که امسال نسبت با همکاری اداره ارشاد به تجهیز مساجد اقدام کنند.

وی افزود: تمام بودجه دبیرخانه به برنامه‌ها اختصاص پیدا کرده است و برای تجهیز مساجد به مساعدت مسئولین استان احتیاج داریم.

وی با اشاره به اینکه ما به مسئولینی احتیاج داریم که مسجد باور باشند بیان کرد: در شورای شهر نیز با رویکرد مسجد محوری تمام طرح‌ها تصویب می‌شوند و مسجد یکی از مهمترین پایگاه‌هایی است که در مسائل فرهنگی نقش بسزای را ایفا می‌کند.

حجت الاسلام روحانی مطرح کرد: در تابسان امسال تفاهم‌نامه کانون‌ها از تنوع بیشتری برخوردار و برنامه‌های متنوع تری در آن گنجانده شده بود و کانون‌ها هم به خوبی فعالیت کردند که آمار خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و مهارت سه عنوان قرآنی، آموزشی و پژوهشی داشتیم گفت: در بحث قرآنی 400 کلاس و در آموزشی 785 کلاس برگزار شد که در دوره‌های آموزشی 16 هزار نفر حضور داشتد.

مسئول دبیرخانه کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه در عنوان پژوهشی 153 هیئت پژوهشی تشکیل شد عنوان کرد: در بحث فرهنگ و هنر مانند یادواره شهدا، خیمه شهدا و ... 963 کلاس برگزار شد که حدودا 20 هزار نفر در آن‌ها شرکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه در کلاس‌های هنری 158 گروه هنری تشکیل شد گفت: در تابسان امسال 603 اردو برگزار کردیم که 24 هزار نفر شرکت داشتند.

حجت الاسلام روحانی ابراز داشت: برگزاری 783 کلاس ورزشی، اعزام 300 استاد، جشنواره پژوهشی، برنامه 30 شب 30 مسجد، اردوی مشهد، استخر، سالن ورزش ،شرکت در جزء خوانی حرم، بحث مشاوره و ... از جمله برنامه‌های کانون‌ها بود.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین