عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه در حسینیه انصارالحجه
نقل است که 23 ذی‌القعده روز شهادت امام رضا (ع) است و روز شنبه روز زیارتی ایشان، علاقه امام رضا (ع) به خواهرش بسیار مثال‌زدنی است به‌اندازه‌ای که...
گزارش تصویری

عقیق: مراسم هیئت سادات با سخنرانی حجت الاسلام مومنی و مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه، حاج امین مقدم و کربلایی مهدی مینویی برگزار شد.

-حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی در جمع اعضای هیأت سادات در حسینیه انصار الحسین مشهد به شرایط حصول زیارت بامعرفت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: مقصود از زیارت بامعرفت داشتن چهار ویژگی است، اول این‌که بداند این آقا که زیارت می‌کند امام است، امام یعنی حی و میت ندارد؛ دوم این‌که  بداند اطاعت زیارت شونده واجب است، سوم غریب بودن و چهارم شهید بودن ایشان است
.

 

-اگر کسی امام رضا (ع) را با این نیت که اطاعتش واجب است زیارت کند، ارکان معرفتش کامل است و این زیارت، زیارتی بامعرفت است؛ پیروی کردن از ائمه (ع) باید نسب العین اجرا شود، آن چیزی که ما را از سیدالشهدا و معصومین (ع) فاصله می‌دهد باید کنار بگذاریم.

 

-حضرت جواد فرمودند: «پدر مرا با السلام علی امام رئوف صدا کنید»، رئوف یعنی فوق تصور مهربان، بالاتر ازآنچه فکر می‌کنید مهربان است؛ در هیچ زیارتی ندارید که اگر یک‌بار به زیارت بروید، واجب باشد سه بار به زیارت شما بیاید که در زیارت امام رضا (ع) این‌چنین است.

 

-باید هرچه ما را از سیدالشهدا و معصومین می‌گیرد کنار گذاشت؛امام رضا (ع) سخنی خطاب به عبدالعظیم حسنی دارد که راه را برای انسان بیان کرده و باید به آن دقت شود؛ حضرت به عبدالعظیم می‌گوید به شیعیان ما امر کن راه‌های نفوذی شیطان به خودشان را ببندند؛ علامه آملی می‌فرماید باید مراقب واردات بدنمان باشیم تا صادرات بدن خوب باشد، اگر گوش، چشم و شهوت خود را کنترل نکردیم، خروجی ما نیز مناسب نخواهد بود. 

-محبت امام رضا (ع) ما را به نقطه‌ای می‌رساند که باوجود مشکلات سختی‌هایی که در راه شماست، این محبت را شما امروز در دل دارید؛ امام رضا (ع) به عبدالعظیم می‌فرماید: «ای عبدالعظیم، سلام مرا به تمام محبینم برسان»، امام رضا (ع) به تک‌تک دوست دارانش در هر زمان سلام فرستاده است.

 

-دیگر حال نمازخواندن ندارم، نماز صبح‌های من قضا می‌شود حال انس با قرآن ندارم، نماز شب بیدارم ولی حس خواندن نماز شب را ندارم، وقتی ضرورت ندارد انسان در بعضی از فضاهایی که احتمال غفلت وجود دارد، نباید حضورداشته باشد. چرا باید در آن فضا حضورداشته باشد؟ فضاهایی همچون نوع فضای مجازی، این فضا، فضای غفلت است و هیچ ضرورتی ندارد؛ کسانی که لازم است در این فضا فعال هستند و کار می‌کنند.

 

-امروز  دشمن دیگر مین نمی‌گذارد و توپ و تانک خرج نمی‌کند، امروز با شیمیایی فرهنگی به سراغ ما می‌آید و این کار شیطان است همان‌طور که امام صادق (ع) فرمودند: «شیطان دام‌ها را برای دوستان و محبین ما پهن کرده است»؛ فضاهای مجازی آسیب‌های زیادی را به پیکره خانواده‌ها و زندگی‌ها وارد کرده است، چه ضرورتی دارد تا این اندازه وارد آن شویم؟ شیطان بسیار قوی است که امام رضا (ع) می‌فرماید: «راه‌های نفوذی شیطان به خودمان را سد کنیم».

 

-حتماً آدم باید مریض شود که به سراغ پنجره فولاد برود؟ اگر به این رسیدیم که چشم و قلب ما بیمار است، دیگر به این محیط‌ها وارد نمی‌شویم؛ شما باید تمرین انفرادی انجام دهید، تنها کنار پنجره فولاد بروید با امام رضا (ع) صحبت کنید، گروهی زیارت کنید امام تنها خلوت کنید؛ شیطان از هر راهی برای نفوذ استفاده می‌کند.

 

-نقل است که 23 ذی‌القعده روز شهادت امام رضا (ع) است و روز شنبه روز زیارتی ایشان، علاقه امام رضا (ع) به خواهرش بسیار مثال‌زدنی است به‌اندازه‌ای که امام فرمودند هرکس خواهر مرا زیارت کند انگار مرا زیارت کرده.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین