عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
همزمان با پانزدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسکو، از سوی رایزنی فرهنگی كشورمان نمایشگاه یک روزه قرآنی در مسکو برگزار مي شود.
عقیق:پانزدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسکو روز شنبه 29 شهریورماه از سوي شواري مفتيان روسيه برگزار مي شود و از جمهوری اسلامی ایران مهدی غلام نژاد قاری ممتاز بین المللی كشورمان در بخش قرائت حضور خواهد داشت.

"روشن حضرت عباسوف"، معاون اول شورای مفتیان روسیه با حضور در محل رایزنی فرهنگی ایران در مسکو با سیدحسین طباطبایی سرپرست اين رایزنی 24 شهریورماه، دیدار و گفتگو كرد.

معاون اول شورای مفتیان روسیه در این ملاقات با ارج نهادن به همکاریهای مستمر رایزنی فرهنگی ایران در مسکو با شورای مفتیان و دیگر نهادهای دینی مسلمانان روسیه، ضمن برشمردن اهم همکاریهای دوجانبه و نتایج مترتب بر آن، بر ضرورت تعمیق و گسترش این همکاریها تأکید نمود.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان نیز مجموعه همکاریهای صورت گرفته و پروژه های پیش رو ازجمله تأسیس اتاق ایران در دانشگاه اسلامی مسکو، مشارکت جدی در دهمین دوره همایش آموزشی مسلمانان روسیه، حمایت از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم مسکو، مساعدت در برگزاری دوره های آموزشی امامان خطیب و مفتیان روس در ایران، برگزاری دوره آموزش زبان فارسی ویژه مفتیان و راه اندازی بخش فارسی سایتهای شورای مفتیان روسیه را از مصادیق همکاریهای سازنده رایزنی فرهنگی ايران با شورای مفتیان روسیه دانست و تداوم این همکاریها را در راستای گسترش مناسبات دو کشور و نیز حمایت از مسلمانان روسیه ارزیابی نمود.

عباسوف با اشاره به در پیش بودن پانزدهمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم، به شکوه ویژه برنامه امسال با توجه به پانزده ساله شدن آن و برگزاری این مسابقات در بزرگترین سالن اجتماعات مسکو اشاره کرده و از حمایت رایزنی فرهنگی ايران در این زمینه تشکر کرد.

طباطبایی با ارج نهادن به تلاشهای مجموعه شورای مفتیان روسیه در برگزاری این برنامه در سطحی بالا، با عنایت به مناسبت ویژه پانزدهمین سالگرد مسابقات بین المللی قرآن کریم مسکو، آمادگی رایزنی فرهنگی ايران را برای برگزاری نمایشگاه قرآنی در روز برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم مسکو اعلام نمود که با استقبال معاون اول شورای مفتیان روسیه مواجه گردید و مقرر شد همزمان با پانزدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسکو، از سوی رایزنی فرهنگی كشورمان نمایشگاه یک روزه قرآنی در  مسکو برگزار گردد.

در ادامه این دیدار دو طرف در خصوص زمینه های دیگر همکاری بین رایزنی فرهنگی ايران و شورای مفتیان روسیه به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین