عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
جنتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی:
رییس شورای فرهنگ عمومی، به شیوه رهبر معظم انقلاب در ذکر مصائب اهل بیت (ع) با استناد به منابع معتبر مقاتل اشاره کرد و گفت: تأثیر عمیق مقتل خوانی با استناد به منابع معتبر می‌تواند مانع از رواج روضه خوانی‌های ضعیف و انحرافی شود.
عقیق: ششصد و بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی عصر روز سه شنبه 25 شهریور ماه در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

براساس دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی مبنی بر بررسی و استماع گزارش عملکرد ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبت های مذهبی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز می باشد دبیر این ستاد به این منظور به شورای فرهنگ عمومی دعوت شدند.

حجت الاسلام روحانی نژاد دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبت های مذهبی، گزارشی از فعالیت های صورت گرفته و نتایج پژوهش­های انجام گرفته پیرامون مراسم مذهبی محرم در سال گذشته را ارائه کرد.

در این گزارش سهم هر یک از مکان ها برای تشکیل هیأت های مذهبی در دهه اول محرم اینگونه بیان شد: مساجد  61/51 درصد، حسینیه 70/25 درصد، تکیه ها 78/11 درصد، منازل 7/8 درصد و بقاع متبرکه 67/5.

وی همچنین گزارشی از مجموعه فعالیت های انجام گرفته برای برگزاری مراسم عزاداری در سال 93 را ارایه کرد و گفت:  ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبت های مذهبی بیش از 1000 همایش توجیهی برای مسؤولین هیأت و مداحان تدارک دیده است و به منظور تبیین فرهنگ عاشورا، 50 هزار مبلغ دینی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه به سراسر کشور اعزام خواهند شد.

حجت­ الاسلام روحانی نژاد از تهیه بسته های فرهنگی مرتبط با فرهنگ عاشورا  و برگزاری طرح نذز کتاب برای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و ایجاد شناخت عمیق نهضت سالار شهیدان خبر داد.

در این خصوص جنتی رییس شورای فرهنگ عمومی، به شیوه رهبر معظم انقلاب در ذکر مصائب اهل بیت (ع) با استناد به منابع معتبر مقاتل اشاره کرد و گفت :  تأثیر عمیق مقتل خوانی با استناد به منابع معتبر می تواند مانع از رواج روضه  خوانی های ضعیف و  انحرافی شود.

پیرو دومین دستور جلسه، سردار کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به ارایه گزارش درخصوص برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت، وی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس از عوامل ایجاد وحدت در جامعه است؛ گزارشی از مجموعه فعالیت های برنامه ریزی شده به مناسبت سی و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس ارایه کرد .

وی گفت: برنامه ها در دو بخش گفتمان محور و اجرایی با شعار ایستادگی دیروز ،عزت امروز ، تعالی فردا طراحی گردیده است .

جنتی رییس شورای فرهنگ عمومی به ظرفیت بالای ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: باید خاطره دفاع مقدس را  زنده نگه داریم. وی همچنین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس را در سال گذشته یک حرکت تاثیر گذار ومطلوب برشمرد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین