عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
پژوهشگر عرصه مهدویت با تأکید بر این‌که شناخت ظاهری امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه) معرفت نسبت به ایشان نیست، عمل به رهنمودها و تعالیم ایشان را بهترین معرفت دانست.

عقیق:حجت‌الاسلام لطیفی،در برنامه سلام زائر مسجد مقدس جمکران شناخت و معرفت به امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه) را واجب دانست و گفت: آمدن به مسجد مستحب مؤکد است ولی باید در این مکان مقدس، ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) را بشناسیم.

وی افزود: در روایت متواتر معنوی «کسی که بمیرد ولی امام زمان‌ خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است» نیز به این موضوع تأکید شده است.

پژوهشگر عرصه مهدویت با بیان این‌که قرآن، روایات و عقل انتخاب الگو و راهنما را در زندگی واجب می‌داند، اظهار داشت: قرآن عقلا را بهترین الگوها معرفی می‌کند، در این دنیا نیز برکسی پوشیده نیست که ا‌هل‌بیت(علیهم‌السلام) عاقل ترین و بهترین الگو هستند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: تنها شناخت ظاهری نسبت به ولی عصر(عجل‌الله تعالی فرجه) کافی نیست، بلکه شناخت حقیقی این است که بدانیم خواسته، اهداف، تعالیم و رهنمودهای امام زمان(ارواحنا فداه) چیست.

حجت‌الاسلام لطیفی در پاسخ به پرسشی درباره غیبت ولی عصر(عجل‌الله تعالی فرجه) بیان داشت: غیبت را افراد به معانی مختلفی همانند نبودن، پنهان شدن، عروج به آسمان،نامرئی شدن و پشت پرده بودن تعبیر می‌کنند که هیچ کدام از این معانی درست نیست.

وی افزود: غیبت به معنای عدم تشخیص است؛ امام زمان(علیه السلام) متولد شده در روی زمین زندگی کرده و میان مردم هستند، ولی متأسفانه ما نمی‌توانیم ایشان را بشناسیم.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان این‌که برخی غیبت را بدعت ساخته و پرداخته شیعیان می‌دانند، بیان داشت: یکی از سنت‌های انبیا(علیهم السلام) این بوده که گاهی به سبب مسائلی از میان مردم غایب می‌شدند.

وی افزود: انبیایی همانند حضرت خضر، عیسی و یوسف(علیهم السلام) نیز غیبت داشته‌اند، ولی غیبت ولی عصر(عجل‌الله تعالی فرجه) شبیه غیبت حضرت یوسف(علیه السلام) است؛ چرا که این نبی الهی در میان مردم بوده ولی کسی نمی‌دانسته که پیامبر الهی هستند.

بر اساس اعلام روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، پژوهشگر عرصه مهدویت درباره ظهور امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه) نیز خاطرنشان کرد: حضرت مهدی(ارواحنا فداه) نیز همانند حضرت یوسف(علیه السلام) ظهور می‌کنند؛ یعنی ظهور صاحب الزمان(عجل‌الله تعالی فرجه) معرفی کردن خود به مردم است.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین