عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
یک کارشناس حوزه مسجد دلیل تخریب مساجد توسط رژیم آل خلیفه را پیشینه این مکان مقدس در حرکتهای ضد استکباری و ضد دیکتاتوری دانست و گفت: مساجد نماد مبارزه با استکبار و حکام زورگو در سراسر تاریخ اسلام هستند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین ولی الله رستگار  درخصوص تخریب مساجد توسط رژیم آل خلیفه اظهار کرد: رژیم آل خلیفه به نقش مهم مساجد در جامعه اسلامی پی برده است و به همین دلیل حضور فعال مساجد در جامعه اسلامی را بر نمی تابد.

وی با اشاره به نبود آزادیهای اولیه در بحرین تصریح کرد: بسیاری از آزادیهای اولیه مانند حق رأی و انتخاب مسئولان و مدیران توسط مردم در این کشور وجود ندارد به همین دلیل مردم با حضور در مساجد و حسینیه ها ضمن انجام شعائر اسلامی به رژیم آل خلیفه اعتراض می کنند.

این کارشناس حوزه مسجد این مکان مقدس را نماد ضد استکبار دانست و بیان کرد: مساجد در طول تاریخ اسلامی در سراسر دنیای اسلام نماد مبارزه با استکبار و حکام زورگو بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستگار بر همین اساس گفت: همین تجربه تاریخی نشان می دهد که آل خلیفه از حضور مردم در مساجد و ایجاد پویش انقلابی بر علیه خودشان واهمه دارند.

وی در خصوص هتک حرمت داعش به مساجد هم گفت: هتک حرمت داعش به مساجد نشان از تظاهر آنها به مفاهیم اسلامی است.

این کارشناس حوزه مسجد ادامه داد: قدرتهای استکباری با استفاده از جهالت عده ای تحت عنوان داعش که داعیه دار برقراری حکومت اسلامی هستند اهداف شوم خود را در عراق و سوریه دنبال می کنند.

حجت الاسلام رستگار همچنین گفت: اهمیت مسجد از صدر اسلام مشخص است و همه مسلمانان با هر طرز تفکری نسبت به این مکان مقدس ارزش و احترام قائل هستند. بنابراین داعش با تخریب مساجد بی اعتقادی خود به اسلام را بیش از گذشته اثبات کرد.

وی اسلام را در تضاد با خشونت و افراطی گری دانست و بیان کرد: اسلام با خشونت و افراطی گری سر سازگاری ندارند اما قدرتهای استکباری قصد دارند با تقویت داعش افراطی گری را به اسلام نسبت دهند.

این کارشناس حوزه مسجد وحدت جامعه اسلامی را عنصری تأثیرگذار برای ناکام کردن داعش دانست و گفت: جامعه اسلامی برای از بین بردن توطئه های شوم داعش نیاز به وحدت و یکپارچگی همه گروه ها و تفکرات دارد.

 

منبع:مهر

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین