عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
متاسفانه برخی از افراد مطالب و مسائلی را عنوان می کنند که اطلاعات دقیق، جامع و کاملی از آن ندارند و این خوب نیست چون نباید هرچیزی را بیان کرد چون هدف مداحی باید زنده نگه داشتن پرچم اسلام و اهل بیت علیهم السلام باشد...
عقیقحاج مرتضی طاهری در اجتماع کانون بسیج مداحان در حسینیه شهدای بسیج هدف نهایی مداحی را زنده نگه داشتن پرچم اسلام و اهل بیت علیهم السلام دانستند.

* در اجتماع هفتگی کانون بسیج مداحان در روز یکشنبه این هفته استاد حاج مرتضی طاهری در موضوع آداب و اخلاق مداحی، مطالبی را برای حاضرین بیان کردند

*مرتضی طاهری در ابتدا افرادی را که فقط در مناسبت های خاص مانند ایام محرم مداحی می کنند را مداح نمیدانستند و عنوان کردند، مداح واقعی کسی است که باید بتواند دررثای و منقبت تمامی اهل بیت علیهم السلام مداحی کند و برای آنها بخواند.در واقع مداح واقعی کسی است که بتواند متناسب با هر مجلس و مناسبتی مطلب آماده کند و توانایی اداره جلسات محتلف را داشته باشد. یک مداح فقط نباید در یک دستگاه مثلا شور بخواند باید تمامی دستگاهه را بلد باشد و بتواند اجرا کند.

*در ادامه با بیان این مطلب که متاسفانه برخی از افراد مطالب و مسائلی را عنوان می کنند که اطلاعات دقیق، جامع و کاملی از آن ندارند و این خوب نیست چون نباید هرچیزی را بیان کرد چون هدف مداحی باید زنده نگه داشتن پرچم اسلام و اهل بیت علیهم السلام باشد.

*حاج مرتضی طاهری در ادامه با بیان اینکه افرادی در سراسر دنیا و از طریق شبکه های ماهواره ای کار مداحان را رصد می کنند، به نقش تاثیر گذار این قشر جامعه اشاره کرد که عده ای منتظر رخ دادن اشتباهی از سوی این گروه هستند تا سریع این مطلب را بزرگ کنند و به نفع خود و به ضرر اسلام و اهل بیت علیهم السلام استفاده کنند .پس باید پیرو بیانات مقام معظم رهبری در این حوزه نوآوری ، دقت ، سلیقه داشته باشیم و اشعار و مطالب فاخر زیبا و ماندگار بخوانیم و در این راه حتما از تجربه اساتید و بزرگان بهره ببریم .


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین