عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
هیئت هفتگی در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد
دو تا ثقل داریم، یکی قران و دیگری اهل بیت. همان طور که نجس کردن قرآن حرام است و سریع باید تطهیر شود نجس کردن حرم امام رضا(ع) هم حرام است و سریع باید تطهیر شود...
گزارش تصویری

عقیق: مراسم هیئت هفتگی حسینیه حضرت علی اکبر (ع) با سخنرانی استاد حاج مهدی توکلی برگزار شد.

به گزارش عقیق دراین مراسم پس از سخنرانی ذاکرین اهل بیت(ع) به مداحی و روضه خوانی پرداختند.

نکاتی از سخنان حاج مهدی توکلی را بخوانید؛

_ خداوند می فرماید کسی حق ندارد به حالت جنب وارد خانه های من بشود. می شود وارد بشود ولی حرام است. چون خدا می خواهد این خانه ها رفیع و بلند باشند. مانند مسجدالحرام، مسجدالنبی.

_ بعضی از علما و مراجع حتی توقف فرد جنب در صحن ها را هم حرام می دانند ولی بعضی توقف در حیاط و صحن را حرام نمی دانند اما رفتن به رواق ها را حرام می دانند. همان طوری که قرآن را بدون وضو نمی شود مس کرد رفتن فرد جنب به این اماکن حرام است.حتی بدون وضو رفتن به مساجد و حسینیه و هیئت و اماکن مقدسه کراهت شدید دارد.

_ دو تا ثقل داریم، یکی خدا و دیگری اهل بیت. همان طور که نجس کردن قرآن حرام است و سریع باید تطهیر شود نجس کردن حرم امام رضا هم حرام است و سریع باید تطهیر شود. همان طور که باید جلوی  اهانت کردن به قرآن را گرفت، باید جلوی اهانت کردن به مسجد و حرم ائمه را هم گرفت.

_ ورود دیوانه به مسجد کراهت شدید دارد. چون ممکن است حرمت را نگه ندارد. همان طور هم ورودش به حسینیه ها و حرم ائمه هم کراهت شدید دارد.اگر مسجد و قرآن نجس شد سریع باید تطهیر شود. این ها اذن تشریعی است.

_ قرآن ناطق و قرآن صامت یکی است. هیچ عیبی ندارد به امام زمان سلام کنید به عنوان قرآن ناطق و هیچ عیبی هم ندارد که به قرآن سلام کنید به عنوان امام که این مورد در قرآن هم آمده است. هر بلایی که سر قرآن آوردند سر اهل بیت هم آوردند که این حرام است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین