عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۲۴۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
ضرورت انس با قرآن و تدبر در آن از نگاه رهبری؛
آیت الله خامنه ای: اگر در آیات قرآن تأمل کنید اراده و استقامت ما قوی تر و بیشتر از این می شود، همین آیات قرآنی است که توانست انسان هایی را تربیت کند تا با دنیای کفر و ظلمات بستیزند.
عقیق:غفلت مسلمانان از توصیه حکیمانه و آینده نگرانه پیامبر(ص) و فراموش کردن قرآن و متروک و منزوی شدن در بین آحاد جامعه سبب شد تا مستکبران چه در پوشش اسلامی و چه در هیبت غیر اسلامی با سلطه بر مسلمانان آنان را از پیشرفت مادی و معنوی بازدارند.

بازنگری به زندگی روزمره و بهره مندی از سبک زندگی قرآنی و اسلامی، راهگشای بسیاری از چالش های پیش رو است. متن زیر که از بیانات مقام معظم رهبری پیرامون کتاب انسان ساز قرآن است، می تواند دریچه ای نو برای شناخت حقایق بیشتر از این کتاب الهی باشد.

آشنایی با الفاظ، گام اول و لازم تدبر در قرآن

البته آشنایی با الفاظ و ظواهر قرآن گام اول است اما گام اول لازم. اگر دانش پژوهان دینی و قرآنی این قدم را برندارند قدم های بعدی دشوار و گاهی هم ناممکن خواهد شد. امروز می بینید کسانی در گوشه و کنار درباره اسلام حرف می زنند و چیزهایی را ادعا می کنند که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد چرا؟ چون آنها با معارف متون قرآن و سنت آشنا نیستند انسان باید با متن قرآن و سنت یعنی حدیث نبوی و ائمه (ع) آشنا شود تا بتواند معارف دینی را بفهمد ولو بخواهد در اعماق دین غور کند پس این قدم، قدم اول و در عین حال لازم است.

ارتقای معلومات انسان موجب فهم بهتر قرآن است

 البته بعد فکر کردن معلومات فراوان برای خود فراهم کردن و از ان معلومات برای درک معارف قرآن و حدیث استفاده کردن لازم است هرچه معلومات انسان بیشتر شود فهمش از قرآن و حدیث روشن تر خواهد شد تجربه ها هم همین طور است هرچه تجربه انسان در زندگی بیشتر شود وقتی حوادث گوناگون دنیا را نگاه می کند معرفتش نسبت به قرآن بیشتر و مطالب قرآن برای او واضح تر خواهد شد.

تقویت اراده و استقامت درگرو تأمل در قرآن

اگر در آیات قرآن تأمل کنید اراده و استقامت ما قوی تر و بیشتر از این خواهد شد، همین آیات قرآنی است که توانست در روزگاری انسان هایی را تربیت کند تا با دنیای کفر و ظلمات بستیزند. همین معارف است که ملت بزرگ ما را وادار کرد و مجهز نمود که با دنیای مدرن مظلم جاهلیت مدرن و جاهلیت قرن بیستم مقابله کند امیدواریم که ملت ما روز به روز به قرآن و حقایق قرآنی نزدیک تر شود.

 

پی نوشت:
کتاب قرآن کتاب زندگی در آیینه نگاه رهبری
منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین