عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
امام جمعه تبریز با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی برای احیای مرام حسینی است، گفت: در هیئات تنها به عزاداری و سینه‌زنی اکتفا نکنید بلکه مرام حسینی را که همان مرام قرآن، حفظ ارزش‌های اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی است، حفظ کنید.
عقیق: آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در آیین تجلیل از پیرغلامان قرآن و عترت(ع) تبریز با بیان اینکه حوادثی که در دنیا به وجود می‌آیند با گذشت زمان به فراموشی سپرده می‌شوند، اظهار کرد: عاشورا حادثه‌ای فراموش نشدنی بوده و هر سال در عالم گسترش می‌یابد و شعاع نور حسینی به دنیا تابش می‌کند چرا که امام حسین (ع) شهید راه حق و حقیقت بودند و آنهایی که طرفدار حق و حقیقت هستند براساس مبانی عالم تکوین فناناپذیر خواهند بود.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی برای احیای مرام حسینی است، تاکید کرد: در هیئات تنها به عزاداری و سینه‌زنی اکتفا نکنید بلکه مرام حسینی را که همان مرام قرآن، حفظ ارزش‌های اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی است، حفظ کنید چراکه انقلاب اسلامی ما نیز نشأت گرفته از انقلاب حسینی است.

امام جمعه تبریز اظهار امیدواری کرد؛ تجلیل از پیرغلامان آستان اهل بیت(ع) و قرآن مفید بوده و جوانان مسیر قرآن و اهل بیت (ع) را که سعادت دنیا و آخرت در خود دارد، دنبال کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به شعار امسال و تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر فرهنگ گفت: باید فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه حاکم باشد و در کنار توجه به آبادانی شهری، به معنویت و فرهنگ توجه جدی شود.

مجتهدشبستری با افتخار به اینکه تبریز تنها شهری است که در آن مداحان افتخاری هستند، اضافه کرد: از امتیازهای دیگر تبریز نسبت به شهرهای دیگر کشور این است که مداحان در این کلانشهر افتخاری بوده و حرفه‌ای نیستند که نشان از خلوص نیت آنها دارد.

وی خطاب به همه پیرغلامان، مداحان و نوحه‌سرایان شرکت کننده در این آیین تصریح کرد: تلاش کنید تا با خلوص نیت خود جوانان را در مقابله با هجمه‌های فرهنگی غرب حفظ کرده و آن‌ها را به طرف قرآن و معارف اصیل دینی جذب کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی با توجه به آغاز هفته نکوداشت تبریز خاطرنشان کرد: در کشورهای خارجی و خود ایران، ‌آذربایجان را دارای مکتب حسینی می‌دانند و باید این چنین معرفی شود.

وی با بیان این‌که رهبری قمه زدن را حرام و خرافه‌زدایی را لازم دانستند، گفت: آن طور که ائمه (ع) از ما خواستند باید عزاداری کنیم لذا تلاش کنید به خرافاتی که در برخی دسته‌ها به وجود می‌آید مبتلا نشوید که اثر منفی دارد.


منبع:فرهنگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین